تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۱۰/۱۰ - ۱۶:۳۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 102476

جشنواره‌های استانی سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۱۶ تا ۲۳ دی در شهرهای مختلف ایران برگزار می‌شود.

 

به گزارش سینماسینما، جشنواره تئاتر فجر استانی تنها جشنواره غیررقابتی در حوزه استان‌هاست که با هدف ایجاد تعامل و تبادل تجربیات هنرمندان استان‌ها و نیز مخاطب‌پروری و ایجاد یک شبکه و تور بزرگ تئاتر برای استان‌ها با استفاده از حداکثر ظرفیت تئاتر و هنرمندان تئاتر استان‌ها قبل از شروع جشنواره ی اصلی فجر با شور و شوق هنرمندان و مردم در استان‌های میزبان برگزار می‌شود.

۱۱ اثر از منتخبین برگزیدگان جشنواره‌های تئاتر استان‌ها و ۱۰ اثر به انتخاب بخش فجر استانی از تهران، مشهد، کرج، همدان و کرمانشاه که آثار استانی بودند به این تور بزرگ تئاتر پیوستند و طبق هماهنگی دبیرخانه مرکز و برنامه‌ریزی دبیران محترم فجر استانی مجموعه ۳۳ سفر انجام خواهد شد و تور تئاتر شکل خواهد گرفت.

تاریخ جشنواره‌های فجر استانی به شرح زیر است؛

استان اردبیل از ۱۶ تا ۱۹ دی/ منطقه آزاد اروند از ۱۸ تا ۲۱ دی/ استان یزد از ۱۹ تا ۲۲ دی/ استان سیستان و بلوچستان از ۲۲ تا ۲۵ دی/ استان لرستان از ۲۱ تا ۲۴ دی/ استان کرمانشاه از ۲۳ تا ۲۶ دی و استان چهارمحال و بختیاری از ۲۰ تا ۲۳ دی.

لیست گروه‌های اعزامی به جشنواره‌های تئاتر فجر استانی در بخش اول که شامل منتخبین استان‌هاست به این شرح است:

نمایش «خانه» به کارگردانی سینا علیپور از شهر بابلسر (مازندران) که در اردبیل اجرا خواهد شد. نمایش «آنتیگونه» به کارگردانی افق ایرچی از اراک (مرکزی) که در اروند (آبادان) اجرا می‌شود. نمایش «خواجه عطا» به کارگردانی حسین غلام‌شاهی از میناب (هرمزگان) که قرار است در زاهدان اجرا شود. نمایش «دوک» به کارگردانی مسلم نارکی از گچساران (کهگیلویه و بویراحمد) که در اروند (آبادان) روی صحنه می‌رود. نمایش «زندمان» به کارگردانی نصیر برهان‌زهی از ایرانشهر (سیستان و بلوچستان) که در یزد اجرا می‌شود. نمایش «مرجن» به کارگردانی رسول اونق و شهرام ایری از بندر ترکمن (گلستان) که در اردبیل روی صحنه می‌رود. «همه چیز می‌گذرد تو نمی‌گذری» به کارگردانی محمدرضا حیدری از کرمان که در زاهدان اجرا می‌شود. «خدمتکار» به کارگردانی شهرام پورعسگر از آبادان (منطقه آزاد اروند) که در شهرکرد روی صحنه می‌رود. «فخرالزمان» به کارگردانی عادل ابراهیم‌نیا از اردبیل که در کرمانشاه اجرا می‌شود. «از مادران هزار و یک شب» به کارگردانی مریم طرفی از آبادان (منطقه آزاد اروند) که در خرم‌آباد روی صحنه می‌رود. «اوسنه» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک خوزستان که در خرم آباد اجرا می‌شود.

لیست گروه‌های اعزامی به جشنواره تئاتر استان‌ها در قالب بخش دوم که شامل منتخبین تهران است به این شرح است:

نمایش «خیمه شب‌بازی» به کارگردانی جعفر (سیاوش) ستاری از تهران که در سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود. نمایش «سپاسنامه هانیه و چند روایت متقاطع» به کارگردانی مرتضی اسدی‌مرام از تهران که در لرستان و چهارمحال و بختیاری روی صحنه می‌رود. نمایش «روزمرگی» به کارگردانی لیلا عاج از تهران که در چهارمحال و بختیاری اجرا خواهد شد. «سندروم پاهای بیقرار» به کارگردانی عبدالله برجسته از تهران که در یزد روی صحنه می‌رود. «هدیه مرموز» به کارگردانی یاسر خاسب از تهران که در اردبیل، منطقه آزاد اروند (آبادان) و سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود. «پرواز ۷۴۵» به کارگردانی مرجان پورغلامحسین از تهران که در اردبیل و سیستان و بلوچستان روی صحنه می‌رود. دانتون به کارگردانی حامد اصغرزاده از تهران که در منطقه آزاد اروند (آبادان)، لرستان و کرمانشاه اجرا می‌شود. نمایش «تحت تاثیر» از رسول کاهانی و … شیخ‌الاسلامی از تهران که در کرمانشاه و یزد اجرا می‌شود. نمایش «عقیم» به کارگردانی علیرضا معروفی از تهران که در یزد و شهرکرد روی صحنه می‌رود. نمایش «موش و گربه» به کارگردانی فرزاد لباسی از تهران که در شهرکرد و خرم‌آباد و کرمانشاه اجرا می‌شود.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها