تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۹/۲۲ - ۱۴:۰۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 74633

بعد از یک پیروزی تاریخی برای دموکرات‌ها در رقابت سنای ایالت جنوبی و جمهوری‌خواه‌ آلاباما، هالیوودی‌ها خوشحالی خود را به سرعت بروز دادند.

به گزارش سینماسینما، داگ جونز سیاست‌مدار دموکرات شب گذشته ۲۱ آذر ماه موفق به شکست دادن رقیب جمهوری‌خواه خود یعنی روی مور در رقابتی نزدیک برای ورود به مجلس سنا به عنوان نماینده آلاباما شد و بسیاری از بزرگترین ستاره‌های هالیوودی به رسانه‌های اجتماعی رفتند تا در کنار مردم این نتیجه را جشن بگیرند.

جسیکا چستین، کریس اوانز، کری واشنگتن، دبرا مسینگ،‌ هلن هانت،‌ جو بایدن و مگان مک‌کین از جمله افرادی بودند که حمایت خود از این سناتور دموکرات را اعلام و از مردم آلاباما به خاطر رای‌شان تشکر کردند.

بایدن معاون اول سابق باراک اوباما در توییتر خود نوشت: شما مردی با وقار، جرات و شخصیت فوق‌العاده را انتخاب کرده‌اید. مردی که برای آلابامایی‌های طبقه کارگر و طبقه متوسط خواهد جنگید و در سنا کاری می‌کند که به او افتخار کنید.

رقابت بین جونز و مور بسیار نزدیک بود و اسوشیتدپرس خبر پیروزی جونز را با ۴۹.۶ درصد در مقابل ۴۸.۸ درصد مور در حالی اعلام کرد که ۹۰ درصد آرا شمرده شده بودند و به این ترتیب جونز به نخستین پیروزی یک دموکرات در رقابت انتخابات سنای این ایالت جنوبی در نزدیک به ربع قرن گذشته دست یافت حتی با وجود این که دونالد ترامپ به شدت از مور حمایت کرده بود.

این در حالی است که تا به حال ۹ زن مور را متهم به سوء رفتار جنسی در دهه ۱۹۷۰ کرده‌اند یعنی زمانی که آن‌ها نوجوان بودند و او در دهه چهارم زندگی‌اش بود. یکی از زنان گفته آن موقع تنها ۱۴ سال داشته است.

بعد از پیروزی جونز، بیلی کریستال بازیگر معروف و مجری سابق جوایز اسکار در توییتر خود ترامپ را به چالش کشید و نوشت: رییس‌جمهور این بار می‌خواهی چه چیزی توییت کنی؟

ترامپ بعد از انتشار خبر پیروزی جونز نوشت: به داگ جونز به خاطر پیروزی‌اش که به سختی برای آن مبارزه کرد تبریک می‌گویم. رای‌های از پیش نوشته‌شده نقش بزرگی بازی کردند اما او بالاخره پیروز شد. مردم آلاباما عالی هستند و جمهوری‌خواهان به زودی شانسی دیگر برای به دست آوردن صندلی سنای این ایالت خواهند داشت. ماجرا هرگز به پایان نمی‌رسد!

کری واشنگتن بازیگر نوشت: آلاباما، می‌خواهم از تک تک شمایی که برای داگ جونز رای دادید تشکر کنم چون امروز برای اتحادی بهتر رای دادید. جایی که همه حایز اهمیت هستند. خدا پشت و پناه‌تان.

هلن هانت نوشت که اگر مور انتخاب می‌شد واقعا نمی‌دانست چه کار می‌کرد و جسیکا چستین هم از نقل‌قولی از مارگارت مید استفاده کرد که گفته بود «هرگز به آن گروه کوچک از شهروندان متفکر و متعهد شک نکن که می‌توانند دنیا را تغییر دهند.»

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها