تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۸/۱۵ - ۱۵:۰۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 71417

با حضور هنرمندان و برخی مسوولان سینمایی، طرح سراسری جمع‌آوری و برخورد با محصولات مخرب ضدفرهنگی در تهران بزرگ در پلیس امنیت اطلاعات عمومی اجرایی شد.

به گزارش سینماسینما، در این مراسم که ۱۵ آبان ماه با حضور هنرمندانی و مسئولانی چون علیرضا تابش، علیرضا شجاع‌نوری، سید جمال ساداتیان، منوچهر شاهسواری، پژمان بازغی، رضا داودنژاد، بهرام رادان، حسین فرحبخش برگزار شد، مهدی یزدانی دبیرکل ستاد صیانت از آثار سمعی و بصری وزارت ارشاد در سخنان کوتاهی گفت:‌ ستاد صیانت همکاری خوبی با نیروی انتظامی دارد و نظارت بر فضای مجازی هم بر عهده ستاد صیانت است. چیزی که در فضای مجازی وجود دارد یا مجوز از وزارت ارشاد دارد و یا اینکه غیرمجاز است که در موسساتی هم پخش می‌شوند که بعضی از  آنها از وزارت ارشاد مجوز دارند و برخی ندارند.

او تصریح کرد: اگر مصرف‌کنندگان کالای مجاز از موسسات مجاز فیلم را دانلود کنند برایشان بسیار ارزان‌تر تمام می‌شود تا از طریق غیرمجاز و این به طور طبیعی بازدارنده است مثلا سریال «شهرزاد» با قیمت ۶۰۰ تومان به صورت مجاز در دسترس است. در صورتی که اگر کسی بخواهد به صورت غیرمجاز آن را دانلود کند ۱۲۰۰ تومان برایش تمام می‌شود.

در این برنامه رئیس پلیس پایتخت از کشف ۱۱ میلیون سی دی غیرمجاز و غیر اخلاقی در عملیات ۴۸ ساعت گذشته مأموران پلیس خبر داد.

سردار حسین رحیمی گفت: همکاران من در پلیس امنیت و اطلاعات پس از مدت‌ها کار اطلاعاتی طی ۴۸ ساعت گذشته عملیاتی را آغاز کرده و در آن بیش از ۱۱ میلیون سی دی غیرمجاز و غیر اخلاقی را کشف و ضبط کردند.

وی با بیان اینکه این طرح با هماهنگی دستگاه قضایی و همکاری خوب وزارت ارشاد انجام شد، افزود: نمایندگان وزارت ارشاد در این طرح با پلیس همراهی داشته و طی دو روز گذشته از بیش از ۴۰۰ واحد صنفی عرضه کننده محصولات فرهنگی بازدید به عمل آمد که متاسفانه تعداد قابل توجهی از آنها اقدام به عرضه محصولات غیرمجاز نیز کرده بودند.

رحیمی با بیان اینکه واحدهای صنفی عرضه کنده محصولات غیرمجاز اخطار دریافت کرده‌اند، گفت: قطعا در صورت اصرار بر ادامه تخلف، این واحدها پلمپ خواهند شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ دستگاه تکثیر محصولات فرهنگی نیز در این عملیات کشف شد، ادامه داد: امیدواریم با هماهنگی خوب مسئولان مربوطه با متخلفان برخورد جدی شود تا دیگر شاهد چنین اقداماتی نباشیم.

رحیمی با بیان اینکه پلیس حمایت از سینماگران، هنرمندان و مولفان را وظیفه خود می‌داند درباره رسیدگی به شکایت‌های هنرمندان نیز اظهار کرد: پلیس به این شکایت‌ها نیز رسیدگی می‌کند.

هشدار پلیس نسبت به بازی‌های رایانه‌ای مخرب

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین از کشف تعداد قابل توجهی از بازی‌های رایانه‌ای کودکان و نوجوانان در این عملیات‌ خبر داد و گفت: متاسفانه این بازی‌ها که به شکل غیرمجاز وارد کشور شده یا تکثیر می‌شود حاوی مسائل ضد اخلاقی است و همچنین بعضا آموزش مسائل شیطان پرستی می‌دهد از این رو لازم است که خانواده‌ها حتما نسبت به چنین بازی‌هایی حساسیت لازم را داشته باشند و اگر می‌خواهند برای فرزندانشان بازی رایانه‌ای خریداری کنند حتما به مشخصات این بازی و تأییدیه‌هایی که از سوی دستگاه‌های مسئول صادر می‌شود توجه کنند.

رحیمی ابراز امیدواری کرد که با همکاری مسئولان قضایی و ارشاد و همچنین همراهی مردم جلوی این روند گرفته شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره برخورد با سایت‌های عرضه کننده محصولات ضد فرهنگی در فضای مجازی نیست، تصریح کرد: فیلترینگ بر عهده کارگروه فیلترینگ است و آنان در زمینه مسدود سازی این سایت‌ها تصمیم می‌گیرند. پلیس به دنبال برقراری انضباط در جامعه است و نمی‌شود که چون ممکن است مواردی در فضای مجازی عرضه شود دیگر با سی دی‌ها برخورد نکنند. در این زمینه نیز نظارت‌هایی وجود دارد و امیدواریم تمامی مسئولان در این حوزه به ما کمک کنند.

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ هم در این برنامه حضور داشت.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها