تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۰/۰۹ - ۰۲:۱۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 76225

هوشنگ گلمکانی گفت وگوی تصویری کوتاهی با فریدون جیرانی درباره سختی های کار انتخاب فیلم برای  جشنواره انجام داده که در کانال تلگرامی ماهنامه فیلم منتشر شده است .

به گزارش سینماسینما، بخشهایی از این مصاحبه به شرح زیر است :

+آقای جیرانی جشنواره فیلم فجر امسال اعلام کرده که فقط ۲۲ فیلم در بخش مسابقه خواهدبود و بخشهای جنبی برای فیلمهای دیگر ندارد .فکر می کنید جشنواره بتواند به این وعده عمل بکند ؟
_۲۲ فیلم هم کمتر است… فکر کنم ۱۸ یا ۱۹ فیلم برود بخش مسابقه وبا فیلمهای اول و انیمیشن ومستند ،بشود ۲۵ فیلم .چون من هیات انتخاب بودم می دانم کار خیلی سختی است .چون نهایتا ده فیلم با رای بالا انتخاب می شود و از فیلم یازدهم به بعد ،فیلمها همه ،هم عرض می شوند و نزدیک به هم می شوند به همین دلیل انتخاب کردنشان سخت می شود .به خاطر همین است که تعداد فیلمها را زیاد انتخاب می کنند . در آن سالی هم که ما هیات انتخاب بودیم هر چه به آقای حیدری اصرار کردیم تعداد فیلمها را اضافه نکرد و همان ۲۲تا را گذاشت .اما آن موقع فیلمهای اول جدا بودند و۱۱تا فیلم اول جدا انتخاب می کردند و حق فیلم اولی ها ادا می شد ولی الان حق فیلم اولی ها ادا نمی شودو قرار است فقط سه فیلم اول بیاید و سه فیلم اول شاید باعث شود که خیلی از فیلمهای اول کنار گذاشته شود و این کار را خیلی سخت می کند ..
+با وجود فشارهایی که مجموعه سینمای ایران ،تهیه کنندگان وکارگردانان برای حضور در جشنواره می آورند ،فکر می کنید واقعا این وعده ۲۲ فیلم عملی است ؟
_فکر کنم اگر آیین نامه شان را قطعی کرده باشند و رویش تاکید داشته باشند  _مثل همان دوسه سال پیش که حیدری تاکید داشت -مجبور بشوند این کار را بکنند.ممکن است یکسری فیلمها دلخور و ناراحت شوند واین طبیعی است .انتخاب کردن فیلم برای جشنواره کار سختی است.
+خودت که امسال  خیالت راحت است ؟
ـ خودم که خیالم راحت است و با خیال راحت فیلم می بینم و اضطراب پارسال را ندارم .می نشینم فیلم می بینم ولذت می برم .

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها