جیرانی: ممکن است خیلی از فیلم‌های اول از جشنواره کنار گذاشته شود

هوشنگ گلمکانی گفت وگوی تصویری کوتاهی با فریدون جیرانی درباره سختی های کار انتخاب فیلم برای  جشنواره انجام داده که در کانال تلگرامی ماهنامه فیلم منتشر شده است .

به گزارش سینماسینما، بخشهایی از این مصاحبه به شرح زیر است :

+آقای جیرانی جشنواره فیلم فجر امسال اعلام کرده که فقط ۲۲ فیلم در بخش مسابقه خواهدبود و بخشهای جنبی برای فیلمهای دیگر ندارد .فکر می کنید جشنواره بتواند به این وعده عمل بکند ؟
_۲۲ فیلم هم کمتر است… فکر کنم ۱۸ یا ۱۹ فیلم برود بخش مسابقه وبا فیلمهای اول و انیمیشن ومستند ،بشود ۲۵ فیلم .چون من هیات انتخاب بودم می دانم کار خیلی سختی است .چون نهایتا ده فیلم با رای بالا انتخاب می شود و از فیلم یازدهم به بعد ،فیلمها همه ،هم عرض می شوند و نزدیک به هم می شوند به همین دلیل انتخاب کردنشان سخت می شود .به خاطر همین است که تعداد فیلمها را زیاد انتخاب می کنند . در آن سالی هم که ما هیات انتخاب بودیم هر چه به آقای حیدری اصرار کردیم تعداد فیلمها را اضافه نکرد و همان ۲۲تا را گذاشت .اما آن موقع فیلمهای اول جدا بودند و۱۱تا فیلم اول جدا انتخاب می کردند و حق فیلم اولی ها ادا می شد ولی الان حق فیلم اولی ها ادا نمی شودو قرار است فقط سه فیلم اول بیاید و سه فیلم اول شاید باعث شود که خیلی از فیلمهای اول کنار گذاشته شود و این کار را خیلی سخت می کند ..
+با وجود فشارهایی که مجموعه سینمای ایران ،تهیه کنندگان وکارگردانان برای حضور در جشنواره می آورند ،فکر می کنید واقعا این وعده ۲۲ فیلم عملی است ؟
_فکر کنم اگر آیین نامه شان را قطعی کرده باشند و رویش تاکید داشته باشند  _مثل همان دوسه سال پیش که حیدری تاکید داشت -مجبور بشوند این کار را بکنند.ممکن است یکسری فیلمها دلخور و ناراحت شوند واین طبیعی است .انتخاب کردن فیلم برای جشنواره کار سختی است.
+خودت که امسال  خیالت راحت است ؟
ـ خودم که خیالم راحت است و با خیال راحت فیلم می بینم و اضطراب پارسال را ندارم .می نشینم فیلم می بینم ولذت می برم .

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 76225 و در روز شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۱۰:۰۱
2024 copyright.