تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۲/۱۱ - ۱۴:۱۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 47653

نیما ذاکرمستند زندگینامه خسرو شکیبایی به کارگردانی نیما ذاکر آخرین مراحل پس از تولید را به سر برده و سال آینده اکران خواهد شد.

به گزارش سینماسینما، نیما ذاکر کارگردان تئاتر و مستند ساز سینما با اعلام ساخت مستندی درخصوص خسرو شکیبایی گفت: جرقه اولیه ساخت این مستند درست بعد از فوت آقای شکیبایی اتفاق افتاد. برای من و هم سن و سالهای من خسرو شکیبایی بسیاری از خاطرات را ساخته و به نوعی تلویزیون و سینما را معنا کرده است.
او ادامه داد: برای ساخت این مستند در ابتدا با خانم پروین کوشیار همسر خسرو شکیبایی تماس گرفتم و بعد از چند روز با پوریا شکیبایی که آن روزها در استرالیا اقامت داشت ارتباط برقرار کردم. خوشبختانه خانواده شکیبایی از این موضوع استقبال کرده و از آن روز تا الان پوریا مثل برادر کنار من بوده و در جمع آوری اطلاعات مثل پشت صحنه ها، عکس ها و فایل های صوتی کمک های فراوانی به من کرده است.

کارگردان نمایش «مرگ» با اشاره به مصاحبه با هنرمندان بزرگ درباره شکیبایی تصریح کرد: برای این مستند با هنرمندان فراوانی مصاحبه انجام دادم اما دو مصاحبه برای من بسیار به یاد ماندنی است. یکی مصاحبه با مسعود کیمیایی و دیگری مصاحبه همزمان با لیلا حاتمی و علی مصفا بود.
او با بازخوانی برخی از این مصاحبه ها افزود: در این مصاحبه ها هرکس به نوبه خود در مورد شکیبایی صحبت می کرد که من تکه هایی از آنها را می گویم.
مسعود کیمیایی: پیدایی های خسرو کم بود و پنهان هاش زیاد.
پوران درخشنده: قبل از اینکه بازیگر خوبی باشه انسان خوبی بود.
کیومرث پور احمد: غیر قابل رقابت بود و رقیب هیچکس نبود.
اصغر همت: خسرو شکیبایی توقع همه را در مورد بازیگری بالا برد.

خسرو شکیبایی، پوریا شکیبایی
ذاکر از مراحل نهایی پس از تولید خبر و ادامه داد: این مستند در حال حاضر مراحل پایانی تدوین را می گذارند و به زودی آماده نمایش شده و قصد دارم در جشنواره های داخلی و خارجی شرکت کنم.
این مستندساز جوان با اشاره به همکاری مشترک خود با پوریا شکیبایی تاکید کرد: این مستند برای من علاوه براتفاقی هنری و ادای دین به مرحوم شکیبایی، دوستی به نام پوریا شکیبایی را به ارمغان آورد. این دوستی تا جایی ادامه دارد که به امید خدا سال آینده در نمایشی مشترک با وی روی صحنه تئاتر خواهم رفتوی با اشاره روزهای پایانی نمایش تازه اش خاطرنشان کرد: این شب ها نمایشی به نام «سرشاخ» را با حدوداً ۱۸ بازیگر روی صحنه برده ام که روزهای پایانی خود را طی می کند و این نمایش آخرین فعالیت من در سال ۹۵ خواهد بود.

منبع: میزان

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها