حسین نمازی گفت: در فیلمهای طنز امروز میتوانید هرخط قرمزی را رد کنید در حالی که در فیلمهای جدی این اجازه را ندارید بنابراین مجبورید که به این سمت بروید و فیلمسازی را در این مسیر ادامه دهید. این ناخودآگاه مثل یک سیل است. باید هممسیر آن شوید تا به جایی برسید. امروز دیگر امتحان کردن در این فضا و بیان دغدغهها در سینما جواب نمی دهد.
به گزارش سینماسینما، “بازگشت” ملودرامی عاشقانه است که نویسندگی آن را حسین نمازی، براساس طرحی از حمید نعمت الله و معصومه بیات در ۲۰ قسمت برعهده داشته است.
رویا تیموریان، لیلا اوتادی، حسین مهری، مرتضی علی عباس میرزایی، محمد حمزهای، ارشا اقدسی، رضا اکبرپور، بهرام ابراهیمی، مونا کرمی، کیوان ساکت اف، جوانه دلشاد، محمد ساربان، تورج فرامرزیان، پردیس منوچهری، مهرنوش مقیمی، علیرضا لبیبیان و حمیدرضا متقی ترکیب بازیگران این سریال را تشکیل میدهند.
حسین نمازی کارگردان این سریال درباره وضعیت این مجموعه، گفت: این روزها مشغول تدوین سریال هستیم ولی هنوز وضعیت پخش آن مشخص نشده است.
وی همچنین ادامه داد: در حوزه سینما نیز مشغول بازنویسی فیلمنامه “قمار باز” هستم و امیدوارم تهیه کنندهای برایش پیدا کنم که پای آن بایستد. چیزی که مینویسم قطعا مخاطب دوست دارد و برای خودم نیز اتفاق جدیدی است.
کارگردان”آپاندیس” درباره ساخت این فیلم و بازگشت به سینما بیان کرد: با این شرایط نمیدانم بیایم دوباره در سینما کار کنم یا نه چرا که شرایط سینما بسیار حساس شده است. از تهیه کننده تا پخش کننده و حتی دولت روی دیده یا ندیده شدن فیلم تاثیرگذار هستند. گاهی حتی مهم نیست فیلم دارای چه کیفیتی است، مهم این است که پشتش چه کسی است و این روزها از این دست فیلمها بسیار میبینیم و کم هم نیستند.
نمازی افزود: آنچه در زمان اکران “آپاندیس” برای خود من درس عبرت شد این بود که باوجود آنکه فیلم من قصه گو بود و خیلی از مدیران دولتی هم پز آن را دادند، اما در ادامه کسی از آن حمایت نکرد، اما در کنارش فیلمهایی دیده میشوند که هیچ قصه و اتفاقی به همراه ندارند، اما پشتشان نام یک نفر دیده میشود و اتفاقاتی را برای فیلم رقم میزند که باورنکردنی است. زمانی فکر میکردم این مسائل مهم نیست و باید دغدغههایم را به تصویر بکشم و در راستای اعتلای فرهنگ تلاش کنم اما امروز با وضعیت موجود سینما دیگر برای من اعتلای فرهنگ مهم نیست و میخواهم خودم را به سینمای بدنه نزدیک کنم تا بتوانم در آن ادامه حیات داشته باشم. وقتی میخواهند که فیلم اندیشه نداشته باشد، من چرا باید خودم را اذیت کنم! برای اینکه حذف نشوم باید خودم را به بدنه نزدیک کنم. بسیاری از فیلمسازان که فیلمهای خوبی ساختند امروز دیگر نمیتوانند کار کنند. این مسائل مجبورت میکند که فکر و اندیشه را خط بزنی و به سینمای بدنه نزدیک شوی.
وی در پاسخ به این سوال که “قمارباز” تا چه اندازه به سینمای بدنه نزدیک است، گفت: نزدیک است اما اجازه نمیدهم هجو باشد. در واقع با مولفههای فروش نوشته شده و سعی کردم به آنچه مدیران و سینماداران دوست دارند، نزدیک باشد. در فیلمهای طنز امروز میتوانید هرخط قرمزی را رد کنید در حالی که در فیلمهای جدی این اجازه را ندارید بنابراین مجبورید که به این سمت بروید و فیلمسازی را در این مسیر ادامه دهید. این ناخودآگاه مثل یک سیل است. باید هممسیر آن شوید تا به جایی برسید. امروز دیگر امتحان کردن در این فضا و بیان دغدغهها در سینما جواب نمی دهد. من “آپاندیس” را به زبان دراماتیک نوشته بودم، اما این شیوه فایده ندارد و جریان بدنه تنها در سینما اثرگذار است.
نمازی درباره جذب سرمایه نیز اظهار کرد: برای ۹۰ درصد سینما این جذب سرمایه وجود دارد و کارگردان باید خودش به جذب سرمایه بپردازد و ربطی به کسوت هم ندارد؛ اما قطعا به سختی فیلم اول نیست. به نظرم سینما قواعد خاص خودش را دارد و اتفاقاتی که در جشنوارههای داخلی و فروش میافتد بنابر صلاحیت فیلمها نیست و مسائل و روابط پیش برنده هستند.
منبع: هنر آنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- الگوی ضعیف/ نگاهی به فیلم «شهسوار»
- «قلب رقه» و «شهسوار»؛ تریلر و کمدی، دو روی جشنواره فیلم فجر
- جبلی: به وعدهمان در قبال شبکه نمایش خانگی عمل میکنیم
- فیلم یک کارگردان زن از جشنواره کن حذف شد/ اتهام رفتار نامناسب با گروه
- «سیاهچاله» از اول اردیبهشت در فیلمنت
- ساترا به شفیعی و قاسمزادهاصل مجوز ساخت سریال داد
- حامد عنقا: توفیق «مهمونی» طهماسب حسرت دارد نه نگرانی
- علیرضا افخمی: سانسور در تلویزیون نتیجه قبل را ندارد/ ضرورت تجربه در کنار جوانگرایی
- چوب دستِ هریپاتر یا عصای موسی/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- نگاهی به فیلم «شادروان»
- هشدار جدی هنرمند درباره چالشهای بزرگ پیش روی جامعه/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- «شادروان»؛ شوخی با سینما
- «شادروان»؛ طنزِ تلخِ موقعیت
- یک واقعیت تلخ و یک تلخیِ واقعی/ نگاهی به فیلمهای «علفزار» و «شادروان»
- در ستایش فقر/ نگاهی به فیلم «شادروان»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- محمد رسولاف با «دانه انجیر مقدس» به کن باز میگردد
- تحلیل رسانههای فرانسوی از حضور فیلم رسولاف در بخش مسابقه کن/ یک انتخاب سیاسی
- سینماسینما/ گفتوگو با کن لوچ درباره «بلوط پیر» و دیگر چیزها/ امید، فعالیتی سیاسی است
- فیلم ترنس مالیک به جشنواره کن نرسید/ لیلا حاتمی با مریم مجدلیه به ونیز میرود؟
- شمشیرها برق میزنند/ نگاهی به فیلم «شوگان»
آخرین ها
- فوت کارگردان فرانسوی برنده نخل طلا و سزار/ لوران کانته درگذشت
- نسخهی آزادیِ لانتیموس/ نگاهی به فیلم «بیچارگان»
- نکوداشت اکبر زنجانپور در نوزدهمین «شب کارگردان»
- حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
- معرفی همراه اول بهعنوان کارفرمای برتر سلامتمحور
- «در سایه سرو» از جشنواره ایتالیایی جایزه گرفت
- فیلم ایرانی نامزد قدیمیترین جایزه سینمایی اروپا شد
- کیوسکهای دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
- تحلیل رسانههای فرانسوی از حضور فیلم رسولاف در بخش مسابقه کن/ یک انتخاب سیاسی
- فیلمهای «رکوردزن» و زنگ خطر برای آینده این سینمای محترم!
- «هواخوری» روی صحنه میرود
- تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه شب بازی»
- سینماسینما/ گفتوگو با کن لوچ درباره «بلوط پیر» و دیگر چیزها/ امید، فعالیتی سیاسی است
- نسخه ویژه نابینایان «همسر» با صدای مسعود فروتن منتشر میشود
- نمایش «شیرین» کیارستمی در جادوی سینما بنیاد حریری
- آغاز ثبتنام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
- تتلو در دادگاه: عذرخواهی میکنم
- مستانه مهاجر داور جشنواره الجزایر شد
- فیلم ترنس مالیک به جشنواره کن نرسید/ لیلا حاتمی با مریم مجدلیه به ونیز میرود؟
- «آقای قاضی» به شبکه دو میآید
- واکنشها به گفتگوی عضو هیئت مدیره نماوا/ شورای صیانت خانه سینمای ایران بررسی میکند
- محمد رسولاف با «دانه انجیر مقدس» به کن باز میگردد
- بستههای همراه اول ویژه حج ۱۴۰۳ اعلام شد
- چرا «سرزمین مادری» فعلا متوقف است؟
- اکران «همسایه شما، زهره» در هنر و تجربه/ پوستر فیلم رونمایی شد
- کمال تبریزی به دبیری جشنواره فیلم اقوام ایرانی نرسید
- معرفی نامزدهای دومین جشنواره «عروسکخونه»
- «ایستاده با گرگ» نامزد دریافت جایزه از جشنواره دهلی نو شد
- کیلین مورفی، بهترین بازیگر مرد آکادمی فیلم و تلویزیون ایرلند/ پیروزی «اوپنهایمر» کامل شد
- شمشیرها برق میزنند/ نگاهی به فیلم «شوگان»