تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۱۰/۰۱ - ۱۷:۲۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 101981

«همه می‌دانند» ساخته جدید اصغر فرهادی یکی از ۱۰ فیلم سینمای داخلی اسپانیاست که بیشترین فروش را در گیشه سینماهای این کشور در سال ۲۰۱۸ داشته است.

به گزارش سینماسینما، فیلم «همه می‌دانند» پس از نمایش در افتتاحیه هفتادویکمین دوره جشنواره فیلم کن و کران عمومی در سینماهای فرانسه، از تاریخ ۱۴ سپتامبر در سینماهای اسپانیا اکران خود را آغاز کرد.

این فیلم با بازی دو چهره مطرح سینمای اسپانیا یعنی «خاویر باردم» و «پنه‌لوپه کروز» در نهایت به فروش ۳.۵ میلیون دلاری در گیشه سینمای این اسپانیا دست یافت تا یکی از ۱۰ فیلم پرفروش داخلی گیشه سینمای اسپانیا در سال ۲۰۱۸ نام بگیرد.

ساخته اسپانیولی‌زبان فرهادی در جوایز سینمایی «گویا» موسوم به اسکار سینمای اسپانیا نیز در ۸ بخش از جمله بهترین فیلم و کارگردانی نامزد کسب جایزه شده و قرار است از تاریخ ۸ فوریه ۲۰۱۹ (۱۹ بهمن) به صورت گسترده در آمریکا اکران شود.

کمدی ورزشی «قهرمانان» به کارگردانی «خاویر فسر» که امسال به عنوان نماینده سینمای اسپانیا در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار انتخاب شد و نتوانست به فهرست کوتاه نامزدهای این شاخه راه یابد، با فروش ۲۱.۶ میلیون دلار به عنوان پرفروش‌ترین محصول داخلی سینمای اسپانیا در سینماهای این کشور در سال جاری میلادی نام گرفت. این فیلم درباره یک مربی بسکتبال است که پس از ارتکاب جرم به انجام خدمات عمومی محکوم می‌شود و باید یک تیم بسکتبال متشکل از معلولان ذهنی را هدایت کند. این فیلم با بازی بسیاری از بازیگران آماتور و دارای معلولیت ساخته شده است.

گیشه سینمای اسپانیا در سال ۲۰۱۸ تحت تاثیر حضور قدرتمند آثار کمدی در گیشه قرار گرفت و علاوه بر فیلم «قهرمانان»، آثار کمدی دیگری چون «بهترین تابستان زندگی من» و «غریبه‌های فوق‌العاده» نیز عملکرد خوبی داشتند. از دیگر فیلم‌های پرفروش داخلی در سینمای اسپانیا در سال ۲۰۱۸ می‌توان به «یوکاتان» (۵.۸ میلیون دلار)، «سوپرلوپز» (۵.۳۹ میلیون دلار)، «توانمند» (۵.۱ میلیون دلار) و «فوتبالیست» (۳.۹ میلیون دلار) اشاره کرد.

در میان ۱۰ فیلم پرفروش داخلی سینمای اسپانیا تنها فیلم «همه می‌دانند» و «دفترچه سارا» (۵.۹ میلیون دلار) آثاری درام هستند و سایر آثار در ژانر کمدی قرار دارند. هم‌اکنون رکورددار فروش آثار داخلی سینمای اسپانیا در تمام ادوار با ۷۰ میلیون دلار در اختیار کمدی «رسوایی اسپانیایی» قرار دارد که در سال ۲۰۱۴ اکران شد.

در میان آثار هالیوود نیز امسال «پارک ژوراسیک: قلمرو سقوط کرده» (۲۷.۵ میلیون دلار)، «شگفت‌انگیزان ۲» (۲۴.۱ میلیون دلار) و «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» (۲۳.۲ میلیون دلار) در رتبه‌های اول تا سوم پرفروش‌ترین فیلم‌ها در گیشه سینمای اسپانیا قرار گرفتند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها