تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۸/۲۴ - ۱۵:۵۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 32284
 «آرایش غلیظ» آخرین فیلمی بود که از حمید نعمت‌الله اکران شد؛ فیلمی که موافقان و مخالفان بسیاری داشت. تفاوت نگاه حمید نعمت‌الله و روایت قصه‌ای که درعین سرگرم‌کردن مخاطبش، او را با نوع دیگری از سینما آشنا می‌کند، تحسین‌برانگیز بود، بااین‌حال داوران سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر بازی متفاوت حامد بهداد و کارگردانی خوب نعمت‌الله را در این فیلم نادیده گرفتند.

به گزارش سینماسینما، سه سال پس از ساخت «آرایش غلیظ»، نعمت‌الله فیلم سینمایی «رگ خواب» را مقابل دوربین برد؛ فیلمی که اوج و فرود رابطه میان یک زن و مرد را به نمایش می‌گذارد و لیلا حاتمی ایفا‌گر نقش اصلی این فیلم سینمایی است. او دومین تجربه سینمایی خود را با نعمت‌الله در این فیلم تجربه می‌کند و نقشی متفاوت از آنچه در«بی‌پولی» بازی کرده، مقابل دوربین خواهد برد. این روزها نعمت‌الله سرگرم ساخت فیلم سینمایی«شعله‌ور» است. بهانه صحبت ما با او، ساخت این فیلم است.
‌ ظاهرا امسال با «رگ خواب» در جشنواره فیلم فجر حاضر خواهید بود. این فیلم در چه مرحله‌ای است؟
«رگ خواب» آماده نمایش است و مراحل فنی را پشت‌سر گذاشته.
‌ تصمیم دارید «شعله‌ور» را هم برای جشنواره آماده کنید؟
هنوز فیلم در حال فیلم‌برداری است و سخت است که از الان پیش‌بینی‌ای درباره حضور فیلم در جشنواره داشته باشیم، اما سعی می‌کنیم فیلم تا آن زمان آماده شود.
‌ فکر می‌کنم تا به امروز سابقه نداشته شما با فاصله کوتاه دو فیلم بسازید و به‌هر‌حال برای مخاطبان آثار شما این اتفاق خوبی است.
«رگ خواب» و «شعله‌ور» در یک‌سال کار نشد. این دو فیلم با فاصله از یکدیگر مراحل نگارش را پشت‌سر گذاشت. این دو فیلم ازجمله کارهایی است که از مدت‌ها قبل دوست داشتم ساخته شود و برنامه‌ریزی‌هایی برای چگونگی ساخت آنها داشتم تا اینکه زمینه ساختشان فراهم شد و اتفاقا در فاصله‌ای نزدیک از هم این اتفاق افتاد، اما همان‌طور که گفتم، مدت‌ها روی نگارش این دو فیلم زمان گذاشته شد و برای خودم کارهای ساده‌ای نبودند.
‌ ظاهرا تصمیمی برای همکاری با تلویزیون و سریال‌سازی دارید؛ طرح خاصی از طرف شما پیشنهاد شده است؟
قرار مشخصی گذاشته نشده است و طرحی ارائه نداده‌ام، اما دوست دارم بعد از «وضعیت سفید» باز هم در تلویزیون کار کنم.
‌ گفته می‌شود «رگ خواب» با موضوع و پرداخت متفاوتش می‌تواند نگاه‌های بسیاری را به خود جلب کند. تا چه حد فکر می‌کنید این فیلم اثر متفاوتی در کارنامه شما خواهد بود؟
امیدوارم همین‌طور باشد، اما من هیچ‌وقت به قصد اینکه فیلم متفاوتی بسازم کارم را شروع نمی‌کنم، قطعا هدفم این نیست. این فیلم هم از جمله فیلم‌هایی است که از مدت‌ها قبل طرحی برای ساختش داشتم، به آن فکر کردم و موضوع برایم جالب و حائزاهمیت بوده. همیشه دوست دارم فیلمی بسازم که با موضوعش ارتباط خوبی برقرار می‌کنم و برای خودم ارزش ساخت داشته است. به نظرم «رگ خواب» فیلمی خوب و تماشایی شده است و امیدوارم مخاطبان هم دوستش داشته باشند. درباره «شعله‌ور» هم همین‌طور فکر می‌کنم که ابتدا با موضوع ارتباط و بعد تصمیم گرفتم آن را بسازم.
منبع : شرق ـ بهناز شیربانی

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها