تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۶/۱۹ - ۲۲:۳۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 65689

محمدمهدی حیدریان با تاکید بر اینکه سینما عرصه سیاست بازی و سیاسی کاری نیست، تاکید کرد استفاده از سینما برای مطامع سیاسی ظلم به فرهنگ است.

به گزارش سینماسینما، محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی که در مشهد حضور دارد عصر امروز یکشنبه ۱۹ شهریور ماه در مراسمی حضور یافت که در آن از تعدادی از فیلمسازان تجلیل به عمل آمد. در این مراسم که به مناسبت روز ملی سینما برگزار شد از احمدرضا درویش تجلیل به عمل آمد و نشان زرین پایتخت فرهنگی جهان اسلام به پاس ساخت آثار دفاع مقدس و مذهبی در آغاز جشن های روز ملی سینما به وی اهدا شد.

همچنین در این مراسم از تعدادی از فیلمسازان مشهدی که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور داشتند تجلیل به عمل آمدند که ابراهیم ایرج زاد برای فیلم «تابستان داغ»، کاظم ملایی برای فیلم «کوپال»، هادی حاجتمند برای فیلم «اشنوگل»، سید محمود رضوی برای فیلم «ماجرای نیمروز» و سیاوش حقیقی برای فیلم «مادری» از جمله آنها بودند.

حیدریان در این مراسم در سخنانی گفت: روز ملی سینما را پیش رو داریم که من به همین بهانه از کسانی که باید سینما را حمایت کنند یک خواهش دارم. سینمای ایران در حال حاضر در مسیری قرار دارد که برای ثبات در این مسیر و رسیدن به مقصد نیازمند حمایت ملی و جدی است.

او افزود: سینما عرصه سیاست بازی و سیاسی کاری نیست و استفاده از آن برای مطامع سیاسی ظلم به فرهنگ است. سینما ماموریتی جدی تر از این کاربری های مقطعی دارد، البته سینمای سیاسی ژانری جدی است و حتما سینمای ایران مانند همه ژانرهایی که بدان می پردازد به ژانر سیاسی هم می پردازد اما خفیف کردن سینما در حد استفاده های مقطعی سیاسی کار درستی نیست.

رییس سازمان سینمایی تاکید کرد: رفتار ما با سینما باید به گونه ای باشد که نشان دهد حمایت های مادی و معنوی ما به دلیل اعتماد به سینما است و باید با صدا و عمل مان این اعتماد را به سینماگران منتقل کنیم.

حیدریان با اشاره به اینکه سینمای ایران خودش را ثابت کرده که می تواند سفیر فرهنگی کشورمان در جهان باشد، بیان کرد: در خیلی از جاهایی که از لحاظ سیاسی ارتباطی برقرار نیست، سینمای ایران حضور می یابد و با حضور سرافرازانه ای که دارد ما را هم سربلند می کند. ما در سال بیش از ۳۶۰ جایزه سینمایی می گیریم و این یعنی حضور در سکوهای رفیع فرهنگی جهان و اعلام اینکه ما نمایندگان ملتی اهل فرهنگ و تمدن و دارای حرف جهانی هستیم.

به گفته او، تقویت این سینمای سربلند به حمایت جدی دولت و مجلس نیاز دارد.

رییس سازمان سینمایی افزود: ما خدمت دوستان مجلس رسیدیم و آنجا به توافق رسیدیم که برای رسیدن به قوانینی در سینما با هم همکاری داشته باشیم. سینما یک قالب جدی برای حرف جدی زدن و ماموریت های بلند و جدی است و حتما به این حمایت ها نیاز دارد. باید چه در دولت و مجلس چه توسط صاحبان بلندگوها و منابر و رسانه ها بیشتر به سینماگران اعتماد شود وگرنه سرمایه هایمان را از دست می دهیم.

حیدریان تاکید کرد: اگر ما داخل سینما حاشیه هایی داریم خودمان سریعتر آن را جمع می کنیم تا نشان دهیم که ما ظرفیت اعتماد کامل را داریم ولی امیدواریم حاشیه های بیرون سینما هم که دامن این حوزه را می گیرد، جمع شود.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها