تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۰/۱۸ - ۰۰:۵۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 38878

محمد حیدریبهروز افخمی در برنامه امشب هفت به فیلم های انتخاب شده و حاشیه هایش در چند ساعت گذشته اشاره می کند که برخی از آن ها به کارگردانان معتبری هم اختصاص دارند، اشاره می کند. او می پرسد آیا واقعا کاناپه و هجوم را هیات انتخاب رد کرده یا اتفاق دیگری افتاده است؟ او همچنین به سانسور فراوان که به این فیلم ها خورده است می پرسد که حیدری می گوید: با توجه به احترامی که قائل هستیم، به هر صورت در بدنه سینما هستید.

به گزارش سینماسینما، حیدری افزود :هیات انتخاب کاملا مستقل این فیلم ها را انتخاب کرده و مجموعه موضوع محتوا و کیفیت را دیده اند نه این که فقط کیفیت. همه ما در این چارچوب در حال زندگی هستیم و اگر فیلمی را به ارشاد ارائه دهید به مشکلاتی می خورد. فیلم آقای عیاری به خاطر موضوع به مشکلاتی خورد و انتخاب نشد. البته هجوم را ندیده ام اما در مورد آقای عیاری با توجه به این که تصمیم جشنواره باید قاطع و سریع باشد نتوانستیم تصمیم بکیریم. قطعا باید از سوی مراجع بالاتر مورد بررسی قرار بگیرد.
به گفته دبیر جشنواره همه فیلم هایی که پروانه ساخت نداشته اند، دیده نشده اند، البته فیلم درمیشیان پروانه داشته اما ارائه نشده است.
فیلم دل دیوانه فرمان آرا ارائه نشده، فیلم آباجان علیمردانی جزو فیلم های رزرو است که اگر اصلاحاتی شود انتخاب می شود، شعله ور نعمت الله را هم هیات انتخاب پذیرفته اما در بخش خارج از مسابقه هست و جزو ۴۴ فیلم خواهد بود
حیدری ادامه می دهد: مسئولیت همه فیلم های انتخاب نشده را هیات انتخاب قبول دارد و طبیعتا دبیر جشنواره هم قبول دارد. فیلمی نداشتیم که جشنواره نپذیرد و تنها فیلمی که به خاطر ممیزی بسیار روی آن بحث شده فیلم آقای عیاری بوده و بقیه مسئله کیفیت داشته اند.

آی سینما

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها