تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۱۸ - ۰۰:۰۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 44112

محمد حیدری«محمد حیدری» دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با اشاره به ویژگی‌های کاخ مردمی جشنواره گفت: هنرمندان و اهالی سینما در کاخ مردمی، از نزدیک در جریان عکس‌العمل واقعی مردم نسبت به آثار جدید سینمای ایران قرار می‌گیرند.

به گزارش سینماسینما، «محمد حیدری» دبیر جشنواره فیلم فجر در مورد لزوم وجود کاخ مردمی جشنواره و نقش آن به عنوان پل ارتباطی بین هنرمندان و مردم گفت: به نظر می‌آید برنامه کاخ مردمی جشنواره فیلم فجر که از سال گذشته اجرایی شد، می‌تواند طرحی مفید و تأثیرگذار باشد، چون مردم در کنار هنرمندان فیلم می‌بینند و آنها می‌توانند عکس‌العمل واقعی این مخاطبان را ببینند و بفهمند. در واقع پیش از این فضایی وجود نداشته که مردم در یک فضای متمرکز، در کنار اهالی سینما بنشینند و فیلم‌های جشنواره را ببینند.

وی تصریح کرد: شاید قبلا صاحبان آثار به شکل انفرادی به سینماهای مردمی سر می‌زدند و در جریان واکنش مردم قرار می‌گرفتند اما چنین سینمایی که حضور عوامل با معرفی کامل آنها صورت گیرد و ارتباط بدین شکل نزدیک و بی‌واسطه باشد، وجود نداشته و جای چنین فضایی در جشنواره فیلم فجر خالی بوده است.

محمد حیدری گفت: سرمایه اصلی سینما مردم هستند و هر چقدرکه ما بهتر فیلم‌های جشنواره را در کاخ مردمی به مردم معرفی کنیم، تأثیر بهتری بر اکران آثار در سال آینده خواهد داشت و میزان اثرگذاری معرفی درست بر اکران و پوشش تبلیغاتی فیلم در آینده، غیرقابل انکار است.

او افزود: اهمیت وجود کاخ مردمی در جشنواره فیلم فجر اگر بیشتر از سینمای رسانه‌های جمعی نباشد، کمتر هم نیست. در برج میلاد هنرمندان در کنار رسانه‌های جمعی حضور دارند و در کاخ مردمی، مردم در کنار هنرمندان قرار می‌گیرند و هر دو، رکن جشنواره هستند.

دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در پایان گفت: خوشبختانه از وزیر ارشاد قول‌های مساعدی در مورد تداوم کار پردیس ملت به عنوان کاخ مردمی جشنواره فیلم فجر شنیده‌ام و امیدوارم در سال‌های بعد هم این سینما با تداوم حضور مردم به فعالیت خود ادامه دهد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها