تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۶/۲۲ - ۱۴:۳۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 96413
سیدعلی ضیاء در روز سینما میزبان علیرضا شجاع نوری بود و با او درباره شرایط کاری‌اش و اینکه چطور دوباره به عرصه بازیگری بازگشت، وضعیت سینما و شرایط فعلی جامعه گفت و گو کرد.

به گزارش سینماسینما، سیدعلی ضیاء ۲۱ شهریور در روز ملی سینما میزبان علیرضا شجاع نوری بازیگر و تهیه کننده سینمای ایران بود.

این هنرمند در ابتدا درباره موفقیت فیلم «روز واقعه» اظهار کرد: درباره بازی در این فیلم می توانم این را بگویم که انگار کسی آن بالا هست که منتظر دعای ما نیست بلکه چون دوستت دارد چیزی را که فقط در دلت می گذرد به واقعیت می پیوندد.

او که گفته بود بعد از این فیلم بازیگری را کنار می گذارد، ادامه داد: با گذشت چند سال از «روز واقعه» دوست داشتم بازی کنم و توبه کردم که توبه بیجا نکنم و دیگر نگویم دیگر هرگز بازی نمی کنم و… بعد از این خودم را رها کردم و به دست خدا سپردم و غوطه ور شدم.

شاید اگر بازیگران خارجی در «محمد رسول الله» بودند فیلم موفق تر می شد

شجاع نوری در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارید اگر در فیلم «محمد رسول الله» در کنار عوامل پشت صحنه خارجی، بازیگران بین المللی نیز حضور داشتند، تاثیر جهانی این فیلم بیشتر می شد، تاکید کرد: ممکن است اگر بازیگرانی که در سراسر دنیا شناخته شده اند و گیشه خودشان را دارند در فیلم محمد رسول الله بودند این اثر تاثیر بین المللی بیشتری داشت اما در نهایت این کارگردان است که باید تصمیم نهایی را بگیرد.

این بازیگر یادآور شد: مصطفی عقاد خیلی وقت پیش درباره حضرت محمد فیلم ساخت و شاید حضور بازیگران خارجی باعث جذابیت آن شد.

چرا کیارستمی به جشنواره لوکارنو نیامد

او با نقل خاطره ای از کارگردان فقید سینمای ایران گفت: در اولین جشنواره خارجی که زنده یاد کیارستمی راه پیدا کرده بود، من زودتر از او به لوکارنو رفتم اما کیارستمی سرانجام نیامد. من هم برای او آنقدر احترام قائل بودم که حتی از او نپرسیدم چرا نیامد. بعدها فهمیدم کسی که به او بلیت داده لحنی داشته که او ترجیح داده از آن بلیت استفاده نکند و به من گفت: لذت هرچیزی باید به ذلتش بیارزد. این نیارزید و من هم نیامدم.

علیرضا شجاع نوری در فرمول یک

بازیگر «نگار» افزود: درباره نقش ها واقعیتش من فقر نقش یا شهوت آن را ندارم البته جاه طلب هستم اما باید در دلم اتفاقی بیفتد که در پروژه ای باشم. فعلا که غوطه ور شدن روی امواج  را پی گرفته ام.

شجاع نوری با اشاره به پستی و بلندی های زندگی اش تصریح کرد: از حزیز که غبطه سگی را که از کنارم رد می شد می خوردم و دوست داشتم جای او می بودم، (این مربوط به دورانی است که برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفته بودم) تجربه کردم تا زمانی که دیگران به جایگاهم غبطه می خوردند.

جنس کارهای محمدزاده موفق تر است تا گلزار

ضیاء در ادامه به سوال این قسمت از برنامه مبنی بر اینکه «کدام بازیگر در سینما موفق تر عمل کرده است؟ نوید محمدزاده یا محمدرضا گلزار» از شجاع نوری پاسخ را جویا شد و وی گفت: فکر می کنم جنس کارهای نوید محمدزاده موفق تر است، با احترام به آقای گلزار با وجود تنوع کارهای محمدزاده کوالیتی آرتیستیک آثار او را بالاتر می دانم. البته هر دو را دوست دارم اما این یک نظر حرفه ای است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها