تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۹/۲۵ - ۱۶:۱۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 7560

۱۴۵۰۲۴۶۳۸۱۲۴۱_۵۶۶۶چین و دانمارک فیلم سینمایی را درباره «هانس کریستین اندرسن» راهی پرده نقره‌ای می‌کنند.

به گزارش سینماسینما، داستان‌های هانس کریستین اندرسن نویسنده دانمارکی خالق قصه‌های ماندگاری چون «جوجه اردک زشت»، «بندانگشتی» و «دختر کبریت فروش»، دستمایه ساخت فیلمی با همکاری کمپانی‌های دانمارکی و چینی می‌شود.

کمپانی فیلمسازی «زنتروپا»ی دانمارک در کنار «شنگوی مدیا» و «جتاوانا اینترتینمنت» قرار گرفته تا «بهترین دوستم اندرسن» را تولید کند.

«شانگهای مدیا» متعلق به «شو هوان» فیلمنامه‌نویس مشهور چینی است که فیلم‌های پرفروشی چون «گمشده در هنگ‌کنگ» و «گمشده در تایلند» را در کارنامه حرفه‌ای‌اش دارد. این دو فیلم در زمان اکران، رتبه دوم و چهارم را در گیشه سینماهای چین کسب کردند.

به گزارش اسکرین دیلی، «بهترین دوستم اندرسن» برای گروه سنی نوجوان و مخاطب خانوادگی ساخته می‌شود. این پروژه در شهر اودنسه دانمارک زادگاه مشهورترین نویسنده ادبیات کودک اروپا فیلمبرداری می‌شود.

شروع فیلمبرداری از آگوست ۲۰۱۶ خواهد بود و سینماهای چین و دیگر کشورهای جهان از سال ۲۰۱۷ میزبان این فیلم خواهند بود.

هانس کریستین اندرسن اوین داستان‌هایش برای کودکان را در سال ۱۸۳۵ منتشر کرد. علاقه و تشویق مردم سبب دلگرمی اندرسن بود؛ به طوری که تا پایان عمر نزدیک به ۱۵۷ قصه و داستان، هشت رمان، ۸۰۰ قطعه شعر، چهار زندگی‌نامه، چند سفرنامه و تعداد بی‌شماری طراحی و کاردستی به شکل کاغذ و برش خلق کرد.

آثار اندرسن سرشار از واقعیت‌های زندگی هستند. پایه‌ بسیاری از آثار او، قصه‌ها و افسانه‌های عامیانه‌اند؛ اما این قصه‌ها و افسانه‌ها را چنان بازآفرینی کرده است که شکلی نو یافته‌اند. نویسندگان بسیاری از روش او در داستان‌نویسی و بازآفرینی افسانه‌های عامیانه پیروی کردند و راه او را ادامه دادند.

قصه‌ها و داستان‌های اندرسن به ۱۵۰ زبان‌ دنیا ترجمه شده‌اند و بسیاری از آن‌ها چون «بلبل»، «دخترک کبریت‌فروش»، «جوجه اردک‌ زشت»، «درخت صنوبر»، «لباس نو امپراتور» و «پری دریایی کوچک» جهانی و جاودانه شده‌اند.

دوستداران اندرسن برای بزرگداشت تلاش او در راه ادبیات کودکان و نوجوانان، جایزه‌ای جهانی به نام «هانس کریستین اندرسن» بنیاد نهاده‌اند که هر دو سال یک‌بار به بهترین نویسندگان و تصویرگران کتاب‌های کودکان و نوجوانان اعطا می‌شود.

این جایزه‌ که به «نوبل کوچک» معروف است، معتبرترین جایزه‌ ادبی و هنری در حوزه‌ ادبیات کودکان است که از سوی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان به منظور بالا بردن سطح ادبی و هنری کتاب‌های کودکان به مجموعه آثار یک نویسنده و یک تصویرگر داده می‌شود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها