تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۷/۰۷ - ۱۳:۵۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 3147

قاسم افشارمحمدرضا حیاتی گوینده باسابقه رادیو خبر داد شایعات درباره درگذشت قاسم افشار در «منا» صحت ندارد و او در سلامت کامل به سر می‌برد.

محمدرضا حیاتی گوینده با سابقه خبر درباره شایعاتی که پیرامون درگذشت قاسم افشار دیگر گوینده خبر در حادثه «منا» که این روزها در فضای مجازی منتشر شده است، گفت: شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر حضور قاسم افشار در حج و حادثه منا منتشر شده است که هیچ حقیقتی ندارد.

وی ادامه داد: من حدود نیم ساعت پیش با وی صحبت کردم و او از سلامتی خود خبر داد. افشار در این چند روز در تهران بوده است و معلوم نیست چه کسانی و با چه اهدافی این شایعات را منتشر می‌کنند.

گوینده پیشکسوت خبر سیما با اشاره به عکسی که از افشار در فضای مجازی منتشر شده است، متذکر شد: من هم این عکس را دیده‌ام و متاسفانه کار زشت و ناپسندی است که عده ای به راحتی عکسی را درباره مرگ و زندگی یک نفر انتشار می‌دهند، اما مردم باید هوشیار باشند چراکه غیرمتخصص‌ترین و غیرحرفه‌ای‌ترین افراد هم به راحتی می‌توانند عکسی را دانلود کرده و با نوشتن متنی روی آن به انتشارش اقدام کنند.

وی با اشاره به فضایی که شبکه‌های اجتماعی برای انتشار گسترده و پراکنده اخبار فراهم کرده است، یادآور شد: متاسفانه عده ای از مردم هم هستند که بدون تحقیق وقتی عکس یا متنی برای آن‌ها ارسال می‌شود آن را فوراً برای دیگران می‌فرستند. درحالیکه ابتدا باید از خود بپرسند که آیا فضاهای اینچنینی قابل اعتماد است؟ درواقع این افراد هم به نوعی مقصر هستند که به این شایعات دامن می‌زنند و این باعث می‌شود که خبری دروغ در یک لحظه هزاران بار به افراد مختلف ارسال شود.

حیاتی با اشاره به رسانه‌های غیررسمی که اخبار غیر واقعی را منتشر می‌کنند، عنوان کرد: گاهی این رسانه‌های غیر معتبر هم خبرهایی را ارسال می‌کنند که غیر مستند است و همین منبعی برای سوءاستفاه می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه عده ای با استفاده از شبکه‌های مجازی برای هنرمندان و چهره‌های شناخته شده مشکلات مختلفی را درست می‌کنند، تصریح کرد: متاسفانه ما فرهنگ استفاده از این شبکه‌های مجازی را نیاموخته‌ایم و می‌بینیم که عده ای خیلی راحت هنرمندان و چهره‌ها را با این پیام‌ها به بیمارستان می‌فرستند و یا مرگ آن‌ها را اعلام می‌کنند.

منبع: مهر

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها