تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۸/۰۵ - ۰۹:۰۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 70630
تازه‌ترین ساخته فریدون جیرانی به بخش رقابتی جشنواره شب‌های سیاه تالین راه پیدا کرد.

به گزارش سینماسینما، «خفه‌گی» جدیدترین ساخته فریدون جیرانی به بخش رقابتی بیست‌ و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم شب‌های سیاه تالین در کشور استونی راه یافت.

در بخش رقابتی این رویداد سینمایی که از تاریخ ۱۷ نوامبر تا سوم دسامبر (۲۶ آبان تا ۱۲ آذر) در کشور استونی برگزار می‌شود، فیلم «خفه‌گی» ساخته فریدون جیرانی با فیلم‌هایی از کشورهای ایتالیا، آمریکا، چین، اوکراین، ترکیه، هند، کره جنوبی، سوئیس، اسپانیا، آلمان، کلمبیا و کشور میزبان برای کسب جایزه بزرگ جشنواره رقابت می‌کند.

این فیلم به نویسندگی فریدون جیرانی و با بازی چهره‌هایی چون نوید محمدزاده، الناز شاکردوست، پولاد کیمیایی و ماهایا پطروسیان روایتگر داستان صحرا مشرقی پرستار یک بیمارستان روانی است. مسعود سازگار همسرش را که ظاهرا دیوانه شده در این بیمارستان بستری می‌کند و …

فیلم «خفه‌گی» هم‌اکنون در سینماهای ایران در حال اکران است.

سال گذشته جایزه بهترین کارگردانی جشنواره شب‌های سیاه تالین در کشور استونی به نرگس آبیار برای فیلم «نفس» رسید و نوید دانش نیز که با فیلم «دوئت» در این رویداد سینمایی حاضر بود، دو جایزه بهترین فیلم اول جشنواره و همچنین جایزه نتپک (شبکه ارتقای سینمای آسیا و اقیانوسیه) را کسب کرد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها