تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۷/۱۶ - ۱۸:۲۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 97793

محمدحسین قاسمی، تهیه‌کننده، درباره تأثیر افزایش قیمت دلار و هزینه‌ها بر روند تولید آثار سینمایی گفت: اتفاقاتی که ما در چند ماه اخیر شاهدش بودیم اثرات مستقیمی بر روند تولید فیلم‌های سینمایی و قیمت یک سری از متریال‌های موردنیاز گذاشته است. برای فعالیت و تولید یک اثر نمایش خانگی و سینمایی باید مدت‌زمان مشخصی را صرف کرد. گروه در این زمان تقریباً تمام اقلام موردنیاز یک خانواده را احتیاج دارد، مانند مواد غذایی و… . این افزایش قیمت‌ها اثرات منفی بسیاری را وارد کرده است و کار به جایی رسیده که باید تصمیمات جدی‌تر گرفت. خیلی از متریال‌های اولیه برای فیلمبرداری مثل فیلتر که خیلی هم ساده است، قیمتشان هفت برابر شده، چه برسد به جزئی‌ترین وسایل موردنیاز یک تیم که لیوان یک‌بار مصرفش یازده برابر شده است.

**رها کردن پروژه‌ها در وسط کار

به گزارش سینماسینما ،تهیه‌کننده «شیار۱۴۳» در ادامه افزود: خیلی از پروژه‌های دیگر هم یا تولیدشان را شروع نکردند یا اینکه در اواسط کار پروژه را رها کردند. یک اتفاق خوبی که در چند سال اخیر روی داده، تولید یک سری آثار مشترک با بعضی از کشورها یا استفاده از فضای آن کشورها برای تنوع بصری فیلم، که این امر هم تقریباً یا متوقف شده است یا اگر پیشنهادی در این زمینه مطرح شود، تهیه‌کنندگان ناچارند که رد کنند.

** پیش پا افتاده‌ترین وسایل و امکانات هم دیگر ثبات ندارند

قاسمی با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها تأثیر مستقیم در روند تولید اثر جدیدش داشته است، خاطر نشان کرد: خود من یک پروژه در دست دارم که دقیقاً به‌خاطر همین دلیل دست نگه داشته‌ام که ببینم ثبات بازار چه خواهد شد. ببینید فقط بحث دلار نیست. جزئی‌ترین و پیش پا افتاده‌ترین وسایل و امکانات هم دیگر ثبات ندارند.

** بچه‌های سینما ممکن است خواستار افزایش دستمزدشان باشند

تهیه‌کننده «مصادره» درباره افزایش دستمزد بازیگران با توجه به وضعیت پیش آمده اقتصادی بیان کرد: بی‌انصافی است که بگوییم فقط بازیگران مشمول این وضعیت هستند. در حال حاضر کسی که کار خدماتی انجام می‌دهد یا خدمات فنی مثل لوله‌کشی و… دارد، قیمتی که الان به شما می‌گوید قطعاً با قیمتی که قبل از افزایش دلار بود یکی نیست و شاید هم دو برابر شده باشد. چون هزینه‌های معیشت و زندگی بالا رفته است. به هر حال، اوضاع مناسبی نیست! حالا بعضی‌ها درکارهایشان تأثیر گذاشته است و سعی می‌کنند بخشی‌اش را از فعالیت‌های حرفه‌ای خود جبران کنند. بچه‌های سینما هم هستند که ممکن است خواستار افزایش دستمزدشان باشند که البته این هم در توان پروژه‌ها نیست که بتوانند این مبالغ را جبران کنند، چون تهیه‌کننده هنوز اتفاقی برایش رخ نداده که بتواند این هزینه‌ها را پرداخت کند و شرایط نسبت به گذشته برایش بدتر شده است.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها