تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۷/۰۵ - ۱۳:۲۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 2952

 رابرت ردفورد و کیت بلانشت در فیلم حقیقتشرکت سونی پیکچرز کلسیکس آنونس فیلم «حقیقت» درباره داستان تراژیک یکی از خبرنگاران و مجریان با سابقه شبکه سی‌بی‌اس را منتشر کرد.

سرویس سینمایی هنرآنلاین: «حقیقت» (Truth) به کارگردانی جیمز واندربیلت از روی کتاب خاطرات «حقیقت و وظیفه: مطبوعات، رئیس جمهور و مزیت قدرت» نوشته مری میپس تهیه‌کننده برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه سی‌بی‌اس ساخته شده است.

میپس و گروهش در سال ۲۰۰۴ گزارشی جنجالی درباره دوران خدمت جرج دبلیو بوش رئیس جمهور وقت آمریکا در گارد ملی در دوران جنگ ویتنام تهیه کردند که پخش آن مشکل‌ساز شد. صحت اسنادی که آن‌ها به دست آورده بودند زیر سؤال رفت. در نهایت نه تنها میپس و سه تهیه‌کننده دیگر برنامه شغل خود را از دست دادند، بلکه دان رادر، خبرنگار ارشد و مجری بخش خبر شبکه سی‌بی‌اس نیز که از سال ۱۹۶۲ با این شبکه همکاری می‌کرد، از شبکه جدا شد. رادر سابقه تهیه گزارش از مناطق جنگی در ویتنام را داشت و از ۱۹۸۱ به عنوان مجری با سی‌بی‌اس کار می‌کرد.

کیت بلانشت در «حقیقت» نقش میپس را بازی می‌کند و رابرت ردفورد در نقش رادر ظاهر شده است. الیزابت ماس، تافر گریس، دنیس کواید و بروس گرین‌وود از دیگر بازیگران این فیلم هستند که ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر) اکران می‌شود.

«مرکز توجه» (Spotlight) به کارگردانی تامس مکارتی، دیگر فیلمی است که امسال با موضوع دنیای خبرنگاری ساخته شده است. مایکل کیتن در «مرکز توجه» که اولین بار در دنیا ماه پیش در بخش خارج از مسابقه جشنواره فیلم ونیز نمایش داده ‌شد، نقش والتر رابینسن خبرنگار بوستون گلوب را بازی می‌کند که سال ۲۰۰۳ گزارش او درباره رسوایی سوء استفاده جنسی کلیسای کاتولیک برنده جایزه پولیتزر شد.

هر دو فیلم «حقیقت» و «مرکز توجه» ماه پیش در جشنواره فیلم تورنتو روی پرده رفتند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها