داروغهزاده در ابتدا درباره حضور کارگردانهایی که فیلمهایشان آماده حضور در جشنواره بود اما در نهایت در این رویداد شرکت نکردند گفت: «واقعیت این است که ما از همه فیلمسازها به یک شکل و اندازه دعوت کردیم که در جشنواره خودشان حضور پیدا کنند و هیچ تلاش غیرمعقولی برای مجاب کردن هیچ فیلمسازی برای حضور در جشنواره امسال انجام نشده است.»
او افزود: «برای مثال آقای کمال تبریزی خیلی دوست داشتند که فیلمشان در جشنواره حضور پیدا کند، اما در آخرین لحظات تماس گرفتند و گفتند متاسفانه فیلمبرداریمان تمام نشده و نمیتوانیم حضور پیدا کنیم. حتی دوست داشتند در رزرو جشنواره حضور داشته باشند، اما باز هم این امکان از طرف ما وجود نداشت چون ما تا فیلمی را نبینیم نمیتوانیم این امکان را برایش در نظر بگیریم.»
داورغهزاده همچنین درباره فیلم رسول صدرعاملی که فیلمبرداریاش به اتمام رسیده است نیز توضیح داد: «آقای صدرعاملی تا شب و ساعتهای آخر در تماس بودند و دوست داشتند که فیلمشان را به جشنواره برسانند اما متاسفانه در مرحله مونتاژ نتوانستند آن زمانی که مدنظرشان بود را نهایی کنند و فیلم را برای جشنواره بفرستند. همچنین تمام فیلمهایی که در سینمای ایران حتی در حال تولید بودند دائم با ما در تماس بودند و خواهش کردند که اگر امکان دارد در جشنواره حضور داشته باشند. اما ما از هیچ فیلمی چه تلفنی و چه حضوری به طور خاص دعوت نکردیم، ولی دوست داشتیم که همه فیلمها برسند و در جشنواره حضور داشته باشند.»
دبیر جشنواره سی و ششم در ادامه صحبتهایش تصریح کرئ: «تاکید میکنم جشنواره بخشی از ساز و کار سینمای ایران است و نباید فکر کنیم همه فیلمهایی که در جشنواره هستند موفق میشوند، اصلا اینطور نیست. اتفاقا ممکن است حضور برخی فیلمها در جشنواره به ضررشان باشد، برخی از فیلمها هم بدون حضور در این رویداد فرهنگی و هنری ارتباط خوبی با مخاطب بگیرند و برخی نیز شاید خودشان تشخیص دهند که فیلمشان مناسب جشنواره و جایزه نباشد.»
او در ادامه با اشاره به تغییراتی جشنواره امسال نسبت به سال گذشته بیان کرد: «امسال با انتخاب ۲۲ فیلم در بخش مسابقه سعی کردیم اتفاق مثبتتری را رقم بزنیم. در واقع نخواستیم تعداد زیادی فیلم وارد بخش مسابقه شوند. در واقع با این تصمیم از این مسئله که داوریها بخواهد دستخوش مشکل شود جلوگیری کردیم. همچنین سعی نکردیم همه فیلمهای سینمای ایران را در جشنواره رونمایی کنیم. به هر حال باید توجه داشته باشیم که جشنواره همه سنیما نیست بخشی از مجموعه فعالیتها و روند سینمای ایران است که باید به شکل و اندازه خودش به آن پرداخته شود. نباید اینطور باشد که کارگردان فیلمی که در جشنواره حضور ندارد دنیا برایش پایان یافته است.
داروغهزاده در پایان نیز گفت: «ممکن است برخی از فیلمها در جشنواره حضور پیدا کنند ولی نتوانند نظر منتقدان، هیئت انتخاب و هیئت داوران جشنواره را جلب کنند ولی بتوانند اکران خیلی خوبی داشته باشند. برعکس این اتفاق هم میتواند بیفتد.»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بررسی «نظارت و ممیزی» در سینمای ایران طی دهه ۹۰
- مراسم تودیع و معارفه معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی برگزار شد
- انتصابهای جدید در سازمان سینمایی/ دبیر جشنواره فجر معرفی شد
- پروانه ساخت ۲ فیلم صادر شد
- توئیت ابراهیم داروغهزاده درباره روایتهای آزارهای جنسی
- ابراهیم داروغهزاده: نمیتوان جشنواره فیلم فجر را به صورت آنلاین برگزار کرد
- واکنش ابراهیم داروغهزاده به توقف تولید در حوزه سریالهای شبکه نمایش خانگی
- گفتوگوی توییتری داروغهزاده با سازندگان «ماجرای نیمروز: رد خون» و ماجرای ممیزیها
- انتشار جزییات هزینههای جشنوارهی ملی فجر + جدول
- ابراهیم داروغهزاده در برنامه تلویزیونی خبر داد: روزهای آخر مسئولیتم در سازمان سینمایی است/ مسئله انحرافی پول کثیف
- نشست خبری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- موافقت صداوسیما با تمدید ماموریت داروغه زاده و طباطبایینژاد
- اعلام اسامی فیلمهای راهیافته به جشنواره فیلم فجر
- واکنش داروغهزاده به کمپین سینماگران علیه تحریمهای آمریکا
- یک پیشبینی برای جشنواره فیلم فجر امسال
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- «نگین سیاه» محمدعلی سجادی بهترین انیمیشن جشنواره سنتمونیکا شد
آخرین ها
- «هیس» در فستیوال «روسکایا کلاسیکا» روی صحنه میرود
- کنایه کارگردان «آپاراتچی» به تبعات استفاده نکردن از تبلیغات ماهوارهای
- «گالیله» با ۳ اجرا ۳۰۰ میلیون فروخت
- کیانو ریوز در فیلم جدید روبن اوستلوند بازی میکند
- شب تئاتریها برای شمس لنگرودی
- معرفی یک کارگردان کانادایی که عاشق فرهنگ ایران شد/ ماتیو رانکین: از سینمای ایران تاثیر گرفتهام
- صحرا اسداللهی از جشنواره بیروت جایزه گرفت
- «شهرک» به «کازابلانکا» رفت
- در جشنواره فیلم کلاسیک؛ جشن ۳۰ سالگی «داستان عامهپسند»/ بازیگران گرد هم آمدند
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- میراث نفرینشده/ نگاهی به فیلم «پنجه آهنین»
- «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ هنرمند اگر جهانبینی داشته باشد خفه نخواهد شد
- معرفی داوران دو بخش مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- محصول ۵۲ میلیون دلاری سینمای کره؛ ورنر هرتسوگ صداپیشه انیمیشن بونگ جونهو میشود
- قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابتهای آسیایی با حمایت همراه اول
- «مجنون آن لیلی» هفته آینده روی صحنه میرود
- اولین حضور بینالمللی «چوپان» در یک جشنواره آلمانی
- بزرگداشت اصغر فرهادی در جشنواره کلمبیایی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار
- در چهل و دومین دوره؛ «انگشت طلا» ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگکنگ را برد
- مرور آثار داریوش مهرجویی در مسکو
- «تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
- نگاهی به مینی سریال رژیم
- چرا فیلمهای نوستالژی دهه شصتی همچنان محبوب هستند؟