تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۲/۱۳ - ۱۰:۳۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 15430

به گزارش سینماسینما، در کمتر از چهار ماه مانده به برپایی جشن هجدهم که پیش بینی می‌شود در روزهای آینده دبیر جشن معرفی شود،در این گزارش  اسامی دبیران دوره‌های گذشته این جشن را مرور میکینیم.

اولین جشن سینمای ایران در سال ۷۶ برگزار شد و احمدرضا درویش به عنوان مدیرعامل خانه سینما مسئولیت دبیری جشن را نیز بر عهده گرفت، در دوره دوم و سوم نیز یدالله صمدی مدیرعامل وقت خانه سینما این مسئولیت را بر عهده داشت.

مجید مجیدی در سال ۷۹ به عنوان سینماگری برجسته دبیر جشن شد و در دوره پنجم این مسئولیت به مسعود جعفری جوزانی رسید.

در دوره ششم یک تهیه‌کننده مسئولیت را بر عهده گرفت و منوچهر محمدی دبیر جشن شد و تاکنون نیز تنها تهیه‌کننده‌ای است که این مسئولیت را بر عهده داشته است.

در دوره هفتم و هشتم بار دیگر این مسئولیت به رئیس هیأت مدیره خانه سینما رسید و ابوالحسن داودی دو دوره پیاپی دبیر جشن شد که دوره آخرش با حواشی زیادی همراه بود.

در سال ۸۴ و در دوره نهم هیأت مدیره خانه سینما، محمدمهدی عسگرپور را که از دبیری جشنواره فجر و مدیرعاملی فارابی فارغ شده بود به عنوان دبیر جشن منصوب کرد.

رسول صدرعاملی سینماگر دیگری بود که در سال ۸۵ و در دوره دهم دبیر جشن شد و این مسئولیت در دوره ۱۱ به یک بازیگر رسید و پرویز پرستویی جشن را برگزار کرد.

موفقیت جشن ۱۱ باعث شد دوره ۱۲ نیز یک بازیگر دبیر جشن شود و این مسئولیت به امین تارخ واگذار شد.

دوره ۱۳ و ۱۴ فرهاد توحیدی به عنوان رئیس هیأت مدیره خانه سینما جشن را برگزار کرد. (در دوره سیزدهم بدون رقابت برگزار شد)

در دوره پانزدهم کیومرث پوراحمد دبیر جشن شد و این روند حضور کارگردانان در دوره ۱۶ و ۱۷ هم تکرار شد و به ترتیب محمد بزرگ‌نیا و همایون اسعدیان در رأس این رویداد سینمایی صنفی حضور پیدا کردند.

با مرور این دوره‌ها سهم کارگردانان ۱۰ نفر، بازیگران دو نفر و فیلمنامه‌نویسان و تهیه‌کنندگان یک نفر بوده است.

یدالله صمدی، ابوالحسن داودی و فرهاد توحیدی نیز دبیرانی هستند که هر کدام دو دوره عهده‌دار مسئولیت جشن سینمای ایران بوده‌اند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها