تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۶/۱۷ - ۱۱:۲۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 26206

دختر میرکریمی فیلم سینمایی «دختر»، آخرین اثر کارگردان نام‌آشنای سینمای ایران، رضا میرکریمی، به جمع فیلم‌های برگزیده جشنواره فیلم‌های ایرانی تورنتو پیوست. فرهاد اصلانی، بازیگر نقش اصلی «دختر» برای نمایش این فیلم در سالن حضور خواهد داشت.

به گزارش سینماسینما، «دختر» در جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو، که یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین جشنواره‌های بین‌المللی فیلم در سراسر جهان است خوش درخشید و جایزه گئورگ طلایی برای بهترین فیلم و جایزه بهترین فیلم از نگاه بینندگان را از آن خود کرد. همچنین پیش از این در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر در هفت بخش، از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد دریافت سیمرغ بلورین شده بود. محمدرضا علیقلی برای ساخت موسیقی متن این فیلم موفق به کسب سیمرغ بلورین جشنواره شد.

این فیلم در داخل کشور با استقبال بسیار خوبی روبرو شده و فروش گیشه آن تا مرز سه میلیارد تومان رسیده است.

فیلم حکایت دختری را بیان می‌کند که در آستانه مراسم خواستگاری خواهرش، برای شرکت در جشن خداحافظی یکی از دوستانش از شهرستان راهی تهران می‌شود و پدرش که با این سفر مخالف است برای بازگرداندن او عازم تهران می‌شود.  فرهاد اصلانی، مریلا زارعی و ماهور الوند از جمله نقش‌آفرینان اصلی «دختر» هستند. داستان این فیلم به قلم مهران کاشانی نگاشته شده است که سابقه نویسندگی در فیلم‌هایی از جمله آواز گنجشک‌ها ساخته مجید مجیدی را در کارنامه خود دارد.

«دختر» با حضور فرهاد اصلانی در روز پانزدهم اکتبر امسال در سالن شماره ۲ مجتمع تیف بل لایت باکس تورنتو اکران خواهد شد.  دوره دوم جشنواره فیلم‌های ایرانی تورنتو ملقب به سینه‌ایران روز چهاردهم اکتبر شروع به کار خواهد کرد و در مدت سه روز بیش از ده فیلم از بهترین‌های سال سینمای ایران را روی پرده خواهد برد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها