تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۳۰ - ۱۰:۵۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 45922

سی‌وسومین دوره جشنواره عشق مونس بلژیک با حضور پررنگ فیلمسازان ایرانى شب گذشته به کار خود پایان داد. این در حالی است که فیلم دختر ساخته رضا میرکریمی چهار جایزه اصلی این فستیوال را از آن خود کرد.

به گزارش سینماسینما، سی‌وسومین دوره جشنواره عشق شهر مونس بلژیک در حالى شب گذشته به کار خود پایان داد که فیلمسازان ایرانى در تمامى بخش هاى این جشنواره حضور دارند.

رضا میرکریمى با فیلم “دختر” در بخش مسابقه بین الملل، پوریا حیدرى اوره با فیلم “باغ هاى زردالو” محصول ارمنستان در بخش مسابقه فیلم هاى اروپایى، على عسگرى و فرنوش صمدى با فیلم “سکوت” در بخش مسابقه فیلم هاى کوتاه شرکت دارند.

فیلم هاى دختر و باغ هاى زردالو همچین کاندید دریافت جایزه ویژه تلویزیون بلژیک نیز بودند که شب گذشته در مراسم اختتامیه این جشنواره به همراه دیگر جوایز اهدا شد.

در جشنواره فیلم هایى از کشورهاى بلژیک، فرانسه، یونان، مصر،المان، شیلى، کلمبیا، تونس، ایتالیا، لهستان، امریکا، سوییس، اسپانیا، دانمارک، کرواسى، ارمنستان، الجزایر،لیبى، مکزیک، انگلیس، رمانى، کانادا، موزامبیک، برزیل و ایران حضور دارند.

جایزه بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد برای چهارمین بار است که به صورت همزمان برای فیلم دختر اهدا می‌شود. همچنین این پنجمین جایزه‌ای است که فرهاد اصلانی برای بازی در این فیلم دریافت می‌کند.

استقبال از فیلم دختر در این جشنواره به حدی بود که در شهر کوچک مونس بلژیک تمامی مخاطبان جشنواره فیلم دختر را به عنوان بهترین فیلم خود نام می‌بردند. این جشنواره با موضوع عشق است و از این منظر قابل توجه است که غالب فیلم‌های این جشنواره با موضوعات عاشقانه حضور پیدا می‌کنند و فیلم دختر با نگاه به عشق پدر و دختر مورد استقبال این جشنواره قرار گرفت.

یکی از جوایز این جشنواره نگاه حمایتی از پخش کننده فیلم برگزیده بود که فیلم دختر توانست با یکی از پخش‌کنندگان فعال در فرانسه و بلژیک برای اکران در این دو کشور به توافق برسد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها