تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۸/۲۷ - ۱۳:۲۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 32469

الیاس حضرتیالیاس حضرتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اشارات مهمی به حوزه فرهنگ و هنر و سینما داشت.

به گزارش سینماسینما، حضرتی در نطق میان دستور خود گفت: در حوزه فرهنگ و هنر، ما دچار مشکلات عدیده‌ای هستیم که یک همت عمومی سه‌جانبه باید در صدد رفع این مشکلات برآیند. اولین ضلع این مثلث مردم و جامعه هستند که نیاز همیشگی کشورها و جوامع به اشتیاق و شور عمومی در بین مردمش هست که خدارو شکر این مهم از سوی مردم چند وقتی است که بیشتر شده که حضور مردم در اتفاقات مهم تا فروش خوب آثار هنری تاییدی بر این ادعا می‌باشد که البته انتظار می‌رود در ماه‌ها و سال‌های آتی هم روند رو به صعود خود را حفظ کنند. ضلع دوم و مهم این مثلث وزارت ارشاد و نهادهای نظارتی و مجاری قانونی است که ما امیدواریم با تغییرات پیش آمده کمتر شاهد توقیف فیلمی یا لغو کنسرتی باشیم و همچنان منتظر فعالیت دوستان هنرمندی هستیم که در چند سال اخیر بنابه دلایلی کمتر کار کردند یا کار کردند و جلوی آنها را گرفتیم که بعضی از این دوستان جواهری هستند مثل کیانوش عیاری و خانه پدری‌اش که سال‌هاست توقیف شده و اتفاق‌هایی از این دست باعث رکود فضای هنری و فرهنگی می‌شود که امیدواریم وزیر محترم جدید ارشاد با تدبیر خود این اتفاقات را از بین ببرد یا به حداقل برساند.

 

وی در ادامه گفت: ضلع سوم این اضلاع که تاریخ هم ثابت کرده است که مهم‌ترین ضلع بوده و هست. خود هنرمندان و فرهنگیان ما هستند که باید فضای هنر و فرهنگ را از این رکود و تکرار خارج کنند و شور و انرژی برای تولید و عرضه محصول با کیفیت فرهنگی و هنری لحظه به لحظه بیشتر شود. در واقع ما نیاز به نوجویی داریم و موج نویی دوباره می‌تواند شور و شوق هنر را دوباره در سالن‌های تئاتر، سینما، کنسرت‌ها، گالری‌ها و غیره متبلور کند. این نوجویی میسر نمی‌شود مگر با فعالیت شبانه‌روزی هنرمندان ما. عطش برای با کیفیت‌تر کردن محصولات‌شان و همچنین حمایت ارگان‌های حمایتی وزارت ارشاد و حوزه هنری از نوجویان و این فرآیند قطعا مصادف می‌شود با اقبال عمومی و شور و نشاط و پسامد این جریان نو و پرشور ما را و تصمیم‌گیران فرهنگ و هنر را وادار به تخصیص بودجه درخورتر در این حوزه می‌کند. البته همچنان باید به فکر افزایش سهم وزارت فرهنگ و ارشاد از بودجه فرهنگ کشور باشیم که بتوان انتظار پاسخگویی هم داشته باشیم.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها