تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۱/۱۶ - ۱۵:۰۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 11469

۵کارگردان فیلم سینمایی «زاپاس» با بیان اینکه مخاطب عام به نوعی ولی نعمت فعالان هنری محسوب می شود، از تلاش جدی برای جلب نظر مثبت این قشر خبر داد و گفت: البته مخاطب خاص را هم تا حد امکان در نظر داشته ام.

به گزارش سینماسینما، نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «زاپاس» به کارگردانی برزو نیک نژاد ظهر جمعه -۱۵ بهمن- در برج میلاد برگزار شد.

برزو نیک نژاد در ابتدای این نشست با انتقاد از وضعیت صدای سالن برج میلاد،عنوان کرد: شب گذشته خودم پایان فیلم را ندیدم و بابت تحمل افرادی که تا پایان فیلم را دیدند تشکر می کنم.

وی ادامه داد: در سینمای قصه گو باید روایت ها شنیده شود که خودم این صدا را نشنیدم. مشکلات فیلم را به گردن صدا نمی اندازم و از آنها طفره نمی روم. قطعا برخورد با یک فیلم در کاخ جشنواره با سینماهای مردمی متفاوت است.

این کارگردان سینما در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: پیش از این فیلم دیگری به نام «ناخواسته» ساختم که کاندیدای سیمرغ هم شد اما هنوز اکران نشده است. در این فیلم سعی کردیم تمام ارزش های سینمایی حفظ شود اما واقعا به مخاطب عام فکر کردم چرا که سینما با مخاطب زنده است.

وی ادامه داد: به هر حال مخاطب عام ولی نعمت همه ماست و پس از آن باید مخاطب خاص را هم مدنظر داشت. تمام تلاشم را کردم که این اتفاق رخ دهد و اکنون با توجه به وضعیت صدای فیلم در برج میلاد، فکر می کنم اگر این فیلم را در سالن دیگری تماشا کنید، شاید نظرتان درباره فیلم کمی تغییر کند.

این کارگردان که پیش از این سریال «دردسرهای عظیم» را هم کارگردانی کرده، در پاسخ به سئوالی درباره شباهت این دو اثر عنوان کرد: «دردسرهای عظیم» با این فیلم تفوات های بسیاری دارد. لحظه به لحظه این دو اثر متفاوت است، حال اگر بازیگران مشترک در این دو اثر وجود دارد بحث دیگری است اما با توجه به اینکه هر دو کار را خودم ساختم این حق را به من بدهید که این مطلب را قبول نکنم.

تهیه کننده «زاپاس»:مهم ترین کار دنیا شادکردن مردم ایران است

سید امیرپروین حسینی -تهیه کننده این فیلم- نیز در این نشست اظهار کرد: برای این کار از نظر آب و هوایی در شرایط سختی بودیم اما ساختن فیلم آپارتمانی در تهران کار بسیار ساده تری است.

وی نیز با اشاره به قطع صدا در برخی صحنه های فیلم گفت: فیلم را در سینماهای دیگری هم تماشا کرده ام و عجیب است که کیفیت صدا در کاخ جشنواره مناسب نیست.

این تهیه کننده همچنین تاکید کرد: به نظرم مهم ترین کار دنیا شاد کردن مردم ایران است. زمانی که این فیلمنامه را به من دادند فیلم قبلی ام اکران نشده بود و زمان ساخت فیلم جدیدم نبود، اما آنقدر فیلمنامه و انگیزه کارگردان قوی بود که نتوانستم مقاومت کنم.

وی ادامه داد: البته نمی دانم آنهایی که با بخش دولتی همکاری می کنند وضعشان چگونه است، چرا که به شخصه و پس از دو سال تماس با آقای تابش، حتی یک بار نتوانسته ام او ببینم چه رسد به اینکه وامی بگیرم.

تهیه کننده «زاپاس» همچنین متذکر شد: در تمام مدت ساخت فیلم به کارگردان تاکید داشتم که نگران مباحث مالی نباشند، چرا که معتقدم این فیلم در اکران حق خود را خواهد گرفت. قرار نیست «زاپاس» پرفروش ترین فیلم سال شود اما به نظر در اکران موفق خواهد بود. البته شاید زمان فعلی فیلم تا حدودی طولانی باشد و آن را کوتاه کنیم، اما قطعا اگر شرایط تولید در بخش خصوصی نبود، این فیلم با کیفیت بالاتری ساخته می شد.

شبنم مقدمی بازیگر این فیلم هم گفت: با اینکه خودم دیالوگ ها را گفته بودم، برای شنیدن صدا باید دقت زیادی می کردم و این مشکل مرا بسیار ناراحت کرد. اینجا کاخ جشنواره است و نباید مشکلی وجود داشته باشد اما این اتفاق نیفتاد و همه ما از این بابت ناراحتیم.

وی در ادامه با اشاره به تفاوت نقش او در این فیلم با سایر نقش هایش گفت: معمولا سعی می کنم نقش های متفاوتی انتخاب کنم و این نقش هم تا حدی با نقش زنان شهری متفاوت بود. نکته دیگر آنکه از نظر سنی تفاوت چندانی با جواد عزتی ندارم اما اینکه در این فیلم نقش مادر او را بازی کردم برایم جذاب بود. این فیلم را خیلی دوست دارم و خواهشم از شما این است که یک بار دیگر با صدای مناسب این فیلم را ببینید.

احمد مهران فر – بازیگر این فیلم- هم با انتقاد از وضعیت صدای سالن گفت: افراد زیادی از طریق مطالبی که رسانه ها منتشر می کنند، آثار را مورد ارزیابی قرار می دهند اما کیفیت صدا در برج میلاد آنقدر بد بود که من حتی دیشب نتوانستم بخوابم. فیلم و فیلمنامه را خیلی دوست داشتم اما شاید همه در جشنواره درگیر شتاب هستند گویا خیلی فرصت نکرده اند به این مسائل توجه کنند. امیدوارم بابت این مسئله که از موضوعات مهم است تدبیری اندیشیده شود.

منتقد: «زاپاس» اثری مردمی، در حیطه شهرستان است

علی اصغر کشانی منتقد حاضر در این جلسه نیز اظهار کرد: این فیلم از بعد شخصیت پردازی، ترکیب متفاوتی از شخصیت های افراد جامعه را نشان می دهد و از جمله فیلم هایی است که پایان بندی دارد.

وی ادامه داد: این فیلم اثری مردمی در ارتباط با یک شهرستان است و زندگی شهرستانی را به شکل جذابی به نمایش می گذارد و از این وجه با فیلم های شهری متفاوت است.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها