تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۱/۰۹ - ۱۵:۵۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 50333

الهام+پاوه+نژادبازیگر سریال “همسران” با اجرا و کارگردانی یک نمایش به تئاتر شهر می‌آید.

به گزارش سینماسینما، الهام پاوه‌نژاد بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که با حضور در سریال “همسران ” و ایفای نقش مریم در خاطره‌ها ماندنی شد، مدتی است از عرصه تصویر دور است.

او این روزها خود را آماده می‌کند تا در مقام کارگردان و بازیگر نمایش “کافه پولشری” را از ۱۷ فروردین‌ماه در تئاتر شهر به روی صحنه ببرد.

پاوه‌نژاد دراین‌باره گفت: مدت‌هاست که کار تصویری ندارم و دلیل آن نیز مشخص است. این روزها نه فیلم‌نامه مناسب و نه کار خوبی داریم که پیشنهاد شود. بنابراین ترجیح می‌دهم در عرصه تصویر بیکار باشم، اما در تئاتر پیش از سال نو و در بهمن ماه نمایش “سه گانه اورنگ” را به روی صحنه داشتم و چون کار خودم با این کار تداخل داشت، با هماهنگی مدیریت تئاتر شهر، کمی اجرای نمایش ” کافه پولشری ” را به تعویق انداختم تا بتوانم مستقل کارکنم.

وی ادامه داد: “کافه پولشری” اولین کاری است که به اسم کارگردان و بازیگر در آن حضور دارم. نمایشی است از آلن وتز و ترجمه اصغر نوری از زبان فرانسه که روایت زنی است به نام پولشری که به‌تنهایی یک کافه را اداره می‌کند و مهم‌ترین موضوع آن از دست ندادن موقعیت‌ها و فرصت‌های زندگی است. یک داستان انسانی و عاشقانه که نگاهی به روابط جامعه امروز دارد و به‌تنهایی آدم‌ها در این دوران اشاره می‌کند.

بازیگر سریال “شاه گوش” افزود: این اثر چند سال قبل ترجمه‌ شد ولی فرصت نشد آن را به روی صحنه بیاورم تا امسال و به جهت این‌که قصه در کافه اتفاق می‌افتد، ما نیز اجرا را در کافه‌تریای سالن اصلی تئاتر شهر اجرا می‎کنیم و از فضای محیطی آنجا در جهت بهتر به تصویر کشیدن کار استفاده می‌کنیم.

پاوه‌نژاد در پاسخ به این سؤال که از آنجایی که نمایش در یک کافه رخ می‌دهد، تماشاگر تا چه اندازه درگیر ماجرای نمایش می‎شود و به شکل مستقیم حضور دارد یا خیر، اظهار کرد: قصه این مجال را به مخاطب نمی‌دهد که مستقیم درگیر شود. ترفندهایی به لحاظ اجرا داریم و تغییراتی در اجرا، متن و شیوه کارگردانی داده‌ام، ولی فکر نمی‌کنم که تماشاگر خیلی مجال داشته باشد تا درگیری مستقیم و میدانی در طول اجرای نمایش داشته باشد.

وی درباره عملکرد خود در سال ۹۵ و برنامه‌هایش در سال جدید بیان کرد: واقعیت خیلی دل‌چسب نبود و سعی کردم در حوزه صحنه فعال بمانم و در این عرصه کارکنم، اما آن‌طور که دلم می‌خواست اتفاق نیفتاد. فعلاً متمرکز روی این کار هستم و چون نمی‌خواهم هم‌زمان در چند کار حضور داشته باشم؛ بنابراین تمرکزم روی یک کار است تا اواسط اردیبهشت درگیر نمایش هستم، برای عرصه‌های دیگر هم‌صحبت‌هایی شده ولی فعلاً برنامه‌ای ندارم.

این هنرمند ادامه داد: سال گذشته قرار بود، در پروژه “ماه تی تی” با آقای میرباقری همکاری داشته باشم، ولی مشکلاتی که بوجودآمد کار را متوقف کرد. بعد از مدت‌ها قرار بود یک کار تصویری انجام دهم با شرایط حرفه‌ای اما متأسفانه میسر نشد، چراکه ما شرایط ایمنی نداریم و نمی‌شود برنامه‌ای برای آن داشت.

پاوه‌نژاد در ادامه گفت: بنابراین باید آرام پیش رفت و دل نبست. برای ما که پایگاه اولمان صحنه است دوست داریم اجرا داشته باشیم که البته با حمایت مرکز هنرهای نمایشی این امر میسر است و باعث می‌شود، نگرانی‌های جانبی مؤلف کم شود.

وی افزود: نمایش من یک کار جمع‌وجور‌است و چند نفر از بهترین‌های حوزه نمایش با من همکار هستند. به‌طور مثال گروه کارگردانی من هر دو خودشان از بهترین کارگردان‌های عرصه تئاتر هستند و یا گریم، موسیقی و… و همه از این طریق امرارمعاش می‌کنند و این دغدغه برای من وجود دارد که بخش مالی کار را بتوانم جبران کنم. این در حالی است که مدت‌هاست گروه‎های نمایشی هیچ حمایتی از مرکز هنرهای نمایشی ندارند و این آزاردهنده است.

بازیگر نمایش ” خدای کشتار ” درباره سایر فعالیت‌های خود در حوزه ادبیات و موسیقی نیز گفت: ایده‌هایی دارم تا آلبوم شعری کار کنم، ولی فعلاً در حال مذاکره هستم و اصولاً تا چیزی قطعی نشده باشد درباره آن صحبت نمی‌کنم. امیدوارم تا سال نو اتفاقات خوبی رخ دهد.

او در خاتمه برای هم‌وطنانش این‌طور آرزو کرد: همه عزیزان، دوستان و مردم کشورم و شهرم را در سال ۹۶ برای صرف یک فنجان قهوه و شنیدن عاشقانه‌های یک زن به “کافه پولشری ” دعوت می‌کنم.

“کافه پولشری” به کارگردانی الهام پاوه‌نژاد از ۱۷ فروردین‌ماه به مدت یک ماه هر شب ساعت ۱۸ در کافه‌تریای سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود.

منبع: هنرآنلاین

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها