تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۰/۱۲ - ۰۱:۵۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 37914

اصغر فرهادیگروه جهادی شهید وزوایی دانشگاه شریف در نامه ای خطاب به اصغر فرهادی از او خواستند تا در اردوهای جهادی این دانشگاه شرکت کند.

به گزارش سینماسینما، گروه جهادی شهید وزوایی دانشگاه شریف نامه ای خطاب به اصغر فرهادی پیرامون مساله گورخواب ها نوشتند.

متن این نامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

این روزها، انتشار اخبار و گزارش‌های مرتبط با پدیده‌ی تلخ تازه‌ای که گریبان شهرمان را چسبیده،  مسئولین را به فکر فرو برده و  مردم را بهت‌زده کرده است. تصاویر دلخراش «گورخوابی» عده‌ای از مردم همین شهر و دیار، دل‌هایمان را لرزانده و اندوه را بر ما چیره کرده است. در این میان، واکنش سریع  یکی از هنرمندان کشور، ما را بر آن داشت تا دست به قلم برده و نکاتی را یادآور شویم.

جناب آقای فرهادی

سلام

نامه‌ی هوشمندانه و جالب‌توجه شما خطاب به رئیس جمهور درباره پدیده شوم «گورخوابی» حاوی نکاتی مهم بود که لازم دیدیم در تکمیل آن‌ها، مسائلی را خدمت جنابعالی متذکر شویم. شما فرموده‌اید «امروز سراسر وجودم شرم است و بعض». امروز سراسر وجود همه ما شرم و بغض است. ما شرمگینیم از اینکه چرا برخلاف تاکیدات صریح امام خمینی و رهبر انقلاب، فکری به حال این محرومین و دردمندان نکرده ایم و چرا مسئولین امر را بابت اهمال نسبت به مقوله «فقر» مورد پرسش جدی قرار نداده ایم.

آقای فرهادی شما به رئیس جمهور نامه می نویسید و از حاکمان می خواهید با لباس مبدل به میان مردم رفته و از وضع زندگی آنها آگاه شوند. چیزی که شما طلب کرده اید  در دولت فعلی عملاً بی سابقه است اما در جمهوری اسلامی کم سابقه نیست. آنچه کم سابقه است، همت و تلاش ِ واقعی، و نه نمایشی هنرمندان برای رفع محرومیت از مستضعفین است.

آقای فرهادی

ما دانشجویان، سالهاست بخش قابل توجهی از تابستان، و بعضاً نوروز و زمستان خود را صرف خدمت به محرومین می کنیم و با شرکت در اردوهای جهادی، می کوشیم باری هرچند کوچک را از روی دوش مردم رنج‌دیده برداریم. این اردو ها در قالب های  درون شهری و برون شهری و در زمینه های عمرانی،فرهنگی،آموزشی و پزشکی تشکیل می شوند و منشا خیرات و برکات زیادی در کشور گشته اند.  به اعتقاد ما، این گونه پویشها و کوشش های جهادی است که راه علاج کشور از بحران فقر و آفت استضعاف است. بنابراین از شما، که با نامه خود نشان دادید دغدغه رفع محرومیت پیدا کرده اید، رسماً دعوت می کنیم تا با حضور در اردوهای جهادی، جهت تسری امید و انگیزه و نه سیاه نمایی، روایتگر تلاش بی منت دانشجویان و اقشار گوناگون مردم در این اردوها برای دوستان ایرانی و غیرایرانی خود باشید و سهمی در رفع محرومیت از این سرزمین داشته باشید. ماجرای «گورخواب ها» با نامه شما تا چند روز در صدر اخبار و زبان مسئولین جریان خواهد داشت، اما به زودی توسط همان ها که نامه شما را «لایک» کرده اند فراموش خواهد شد. آقای فرهادی این شهر، شهر نوید داده شده و سرزمین آرمان ها نیست. اما یقیناً رسیدن به شهر آرمان ها، با همت و تلاش جمعی ما، و انجام فعالیت هایی فراتر از نامه نگاری با مقصرین اصلی این رنج و محرومیت محقق خواهد شد. به امید دیدار شما و همه هنرمندان کشور در اردوهای جهادی.

تاریخ های پیشنهادی برای شرکت جنابعالی در اردو های جهادی گروه جهادی شهید وزوایی:
٣ تا ١٢ بهمن
۶ تا ١٣ فروردین
٢۴ تیر تا ٣ مرداد
پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها منطقه ١٩ تهران

 

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها