تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۴/۰۵ - ۱۱:۵۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 18919

غلامرضا رمضانیغلامرضا رمضانی گفت: باید اکران فیلم در حوزه سینمای کودک اجرایی و عملیاتی شود سپس نقاط ضعف وقوت آن مورد ارزیابی قرار گیرد. متاسفانه اکران فیلم در این حوزه به دیکته نانوشته تبدیل شده است.

به گزارش سینماسینما، غلامرضا رمضانی کارگردان تحسین شده فیلم «فرار از قلعه رودخان» درباره اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در تابستان و سبد خالی سینما برای پرکردن این بازه زمانی گفت: متاسفانه دغدغه کودکان ونوجوانان وجود ندارد و برای این گروه سنی هیچ گاه دوراندیشی نشده و مقطعی به آن توجه شده است. در همه ادوار این شرایط وجود داشته است. اگر اوقات فراغت کودکان و نوجوانان را  در سه ماهه تابستان  را با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران یا حتی آموزش و پرورش طرح موضوع کنید و تاکید کنید که باید بچه ها شرایط مناسبی برای اوقات فراغت داشته باشند حتما برنامه مدون و مشخصی نداشته و نتیجه این کار یک برنامه شتابزده، غیراصولی و غیرمنطقی خواهد شد.

 

دغدغه‌ای برای سینمای کودک وجود ندارد

وی ادامه داد: سینمای کودک ماجرایش کاملا متفاوت است این سینما دو سال است در محاق بی توجهی و بی مهری قرار گرفته است با یک شکل و لایه جدید . متاسفانه دغدغه ای برای سینمای کودک و نوجوان وجود ندارد . در برنامه ریزی ها در این حوزه به دور دست ها و آینده توجه نمی شود . این مورد در تمام مجموعه های فرهنگی که در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می کنند دیده می شود.

 

اکران فیلم در سینمای کودک باید عملیاتی شود

وی با اشاره به توجه شورای راهبردی به سینمای کودک و نوجوان و دغدغه این شورا گفت:  دوستان در شورای راهبردی جلساتی را تشکیل دادند، زحماتی زیادی را در این مدت در حوزه فیلمنامه، انتخاب فیلم کشیده اند اما متاسفانه هنوز زحمات این عزیزان به مرحله اجرایی (اکران فیلم) نرسیده است. باید مانند سینمای هنر و تجربه ، اکران فیلم در حوزه سینمای کودک اجرایی و عملیاتی شودبعد نقاط ضعف وقوت آن مورد ارزیابی قرار گیرد. متاسفانه اکران فیلم در این حوزه به دیکته نانوشته تبدیل شده است.

 

پخش کننده و سینمادار رغبتی به اکران فیلم ندارند

کارگردان تحسین شده در دوره های مختلف جشنواره کودک و نوجوان در ادامه تاکید کرد:  نزدیک به دو سال است که شورای راهبردی قصد دارد برای اکران فیلم کودک اقدام کند،  حرف و حدیث و جلسه های متعدد اما اکران فیلم نیاز به  این همه مقدمه چینی ندارد، به گفته عزیزان ۵۰ یا ۶۰ فیلم سینمایی حایز شرایط اکران هستند حال باید این فیلم ها اکران شود، دیگر نیازی به جلسه و… نیست . با توجه به وضعیت سینمای کودک و نوجوان پخش کننده و سینمادار کمتر رغبت به اکران فیلم دارند همین امر باعث می شود فیلم های حوزه کودک و نوجوان پشت درهای اکران باقی بمانند.

رمضانی درادامه درباره مقطعی نگاه کردن به سینمای کودک گفت: سینمای کودک  از اول شهریور ماه که نزدیک به زمان برگزاری جشنواره کودک می‌شود، رونق می گیرد و همه فیلمسازان در این حوزه اظهار نظر می‌کنند، جشنواره برگزار می شودو بعد از برگزاری جشنواره همه چیز به اتمام می رسد.

وی ادامه داد: فیلم پرمخاطب «فرار از قلعه رودخان »  به خواسته پخش کننده  به «فرار از اردو»تغییرنام داد، ۱۰ دقیقه از فیلم را کوتاه کردیم اما از سال ۹۳ هیچ اتفاقی برای اکران آن نیفتاده است. به تازگی پخش کننده تماس گرفت و گفت مهرماه قصد داریم فیلم را در گروه آزاد به نمایش درآوریم من هم گفتم اگر اکران آزاد و با چندسالن سینمای محدود مد نظرتان بود چرا زودتر این کار را انجام ندادید . متاسفانه فیلم کودک و نوجوان در حوزه اکران نادیده گرفته شده است.

 

خانواده‌ها می توانند مخاطب سینمای کودک و نوجوان باشند

رمضانی در پاسخ به این سوال که ساز و کار گروه هنر و تجربه برای سینمای کودک و نوجوان می تواند موثر باشد گفت: باید اکران فیلم کودک و نوجوان عملیاتی و اجرایی شود. اما این نکته حایز اهمیت است که مخاطب سینمای کودک و نوجوان فراگیرتراز مخاطب سینمای گروه هنر وتجربه است، خانواده ها می توانند مخاطب این سینما باشند و به مراتب باید شرایط بهتری در اکران برای این فیلم ها در نظر گرفته شود اما باید بالاخره اجرایی شود تا بتوان نقاط ضعف آن را برطرف کرد و نقاط قوت را پررنگ تر کرد.

 

دولت حاضر به سرمایه گذاری در تولید نیست

وی درباره تولید فیلم کودک و نوجوان گفت: متاسفانه تولید دراین حوزه متوقف شده است و دولت هم حاضر نیست سرمایه گذاری کند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها