تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۳/۲۱ - ۱۸:۳۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 89109

فعالان عرصه انیمیشن از مدیران اجرایی شرکت‌ها گرفته تا فیلمسازان برای دومین سال پیاپی در فستیوال انسی گرد هم می‌آیند تا درباره برابری و گوناگونی صحبت کنند.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، بنیاد زنان در انیمیشن و دیزنی استودیوز در شراکت با فستیوال بین‌المللی فیلم انیمیشن انسی ۲۰۱۸  و میفا مارکت که زیرمجموعه‌ای از آن است، امروز دوشنبه دومین مراسم سالانه نشست جهانی زنان در انیمیشن را برگزار می‌کنند.

بنیاد زنان در انیمیشن در عین حال جایزه صنعت انیمیشن میفا در سال ۲۰۱۸ را نیر دریافت خواهد کرد و این نخستین باری است که این جایزه به یک نهاد یا سازمان اهدا می‌شود.

این سمپوزیم یک روزه شامل پنل‌ها و میزهای بحث بسیاری می‌شود. نخستین پنل درباره «فراگیری و تقاطع حوزه‌ها» خواهد بود و به مجری‌گری یکی از مسئولان اجرایی دیزنی برگزار خواهد شد.

پنلی دیگر روی دیدگاه‌های نسل بعدی فیلمسازان زن تمرکز خواهد کرد، اینکه آنها حس می‌کنند صنعت فیلم باید به کدام سمت حرکت کند و اینکه چگونه مسایل هویتی و جنسیتی محتوا و دیدگاه‌های سنتی را تغییر می‌دهند.

مارک آزبورن که کارگردان فیلم «شازده کوچولو» و همچنین مدیر عامل یک کمپانی تهیه فیلم است، مسئولیت هدایت پنلی دیگر را بر عهده خواهد داشت. موضوع پنل وی این است که متحد دیگران بودن به چه معناست و چطور می‌توان برای خلق کردن دنیایی برابرتر، تاثیرگذار بود.

آزبورن گفت: نابرابری‌هایی روی پرده و پشت صحنه وجود دارد و همه ما باید با هم کار کنیم تا بتوانیم به برابری ۵۰/۵۰ تا سال ۲۰۲۵ برسیم. به نظرم تغییر بادوام تنها زمانی رخ می‌دهد که همگی از زنان حمایت کنند. همراهان مرد می‌توانند در کمک کردن به دیگر مردان در شناختن تعصب‌هایشان کمک کنند. همه با هم هستیم. می‌توانیم با هم محل‌های کار خلاق‌تر، قوی‌کننده‌تر و امن‌تر درست کنیم.

در پنلی دیگر، ویکی جنسون کارگردان «شرِک»، دوروتا کوبیلا کارگردان «دوست داشتن وینسنت» و نورا توومی کارگردان «نان‌آور» درباره تجربه خلق کردن یک فیلم برنده جوایز صحبت می‌کنند و مجری پنل هم بانی آرنولد تهیه‌کننده ارشد کمپانی دریم‌وورکس انیمیشن خواهد بود.

آخرین پنل مهم دیگر این نشست هم روی اهمیت پیدا کردن و رشد دادن استعدادهای گوناگون تاکید می‌کند. مجری این پنل رییس بخش محتوای خانوادگی کمپانی فاکس خواهد بود و تعدادی از فعالان عرصه فیلم و انیمیشن در آن شرکت خواهند کرد.

سال گذشته نخستین نشست جهانی زنان در انیمیشن بیش از ۲۰۰ فعال حرفه‌ای این عرصه را گرد هم آورد تا درباره تعصب ناخودآگاه صحبت کنند. در ۱۲ ماهی که از آن موقع گذشته، سازمان زنان در انیمیشن با بیشتر استودیوهای انیمیشن در لس‌آنجلس، ونکوور و سان‌فرانسیسکو ارتباط برقرار کرده تا در مراسم امسال حضور به هم برسانند.

کمپانی‌هایی در هالیوود و فرانسه از نت‌فلیکس، دریم‌وورکس و والت دیزنی انیمیشن استودیوز گرفته تا سی‌ان‌سی و کیوب پروداکشنز اسپانسرهای نشست امسال هستند.

منبع: مهر

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها