تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۳/۱۳ - ۱۹:۴۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 88597

رییس سازمان سینمایی در پی انتقاد تعدادی از مستندسازان مستقل از عملکر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، بر شفاف‌سازی حمایت‌های مالی این مرکز تاکید کرد.

به گزارش سینماسینما، چند مستندساز با محمدمهدی حیدریان و در حضور مسئولان مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی دیدار کردند و مرتضی جذاب یکی از مستندسازان حاضر به انتقاد از ترکیب اعضای شورای تولید با این ادعا که هیچ نسبتی با مردمی که حسن روحانی را به عنوان رییس جمهور انتخاب کردند ندارند و نیز وضعیت خروجی مرکز و فراری دادن مستندسازان مستقل توسط مدیران فعلی پرداخت.

اجازه ندادن ساخت مستند درباره مفاخر ادبیات و هنر ایران ، اولویت‌ قرار گرفتن موضوعات خنثی و بی‌خطر، مشکلات معیشتی، اختصاص بودجه به آثاری که در شورای تولید تصویب نشده یا از مراکز دیگری سرمایه تامین کرده‌اند بخشی از انتقاداتی بودند که در ادامه این دیدار توسط هومن ظریف، ابوالفضل کریمی و امیر فرض‌اللهی مطرح شدند.

فرض‌اللهی با انتقاد از رویه‌های غلط حاکم بر مرکز که سینمای مستند را به بیراهه برده‌اند، به مشکلاتی که برای عدم تصویب چند اثر و طرح خودش در مرکز بواسطه حضور افراد غیر متخصص و وابسته به جریان‌های خاص افراطی پیش آمده گله کرد و به مسائلی همچون اختصاص بودجه ۳۴۰ میلیونی به فیلم «ترور سرچشمه» بدون آنکه در شورای تولید به تصویب برسد و کمک ۱۵۰ میلیونی به آثاری که سرمایه‌شان از مراکز دیگری فراهم شده اشاره کرد.

مرتضی جذاب هم گفت: مطمئنا هر دوره مدیریتی انتقاداتی به همراه دارد اما دوره مدیریت فعلی مرکز اکثر مستندسازان مستقل را از مستند سازی واداشته است و اگر این رویه های غلط تعدیل نشود عطای فیلمسازی را به لقایش خواهد بخشید.

رییس سازمان سینمایی در این جلسه ضمن مورد توجه قرار دادن برگزاری جلسات ماهیانه با مستندسازان، تعدیل ترکیب شورای تولید و کاهش بروکراسی در تصویب از مسئولان مرکز گسترش خواسته است که از این پس بودجه حمایت‌های تولیدی را شفاف اعلام کنند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها