تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۲/۰۵ - ۱۲:۱۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 52886

رامبد جوانسینماسینما، علی پاکزاد- رامبد جوان کارگردان فیلم سینمایی «نگار» معتقد است که جشنواره جهانی عملکرد مناسبی دارد و به زودی جایگاه مناسبی پیدا می کند.

به گزارش سینماسینما، رامبد جوان کارگردان فیلم «نگار» که جدیدترین اثرش در جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد در کاخ جشنواره حاضر شد.

جوان درباره جایگاه جشنواره جهانی فیلم فجر در گفت و گو با خبرنگار سینماسینما گفت:« جشنواره جهانی یک شروع با ارتفاع بالا داشته است و به آقای میرکریمی در این زمینه نمره قبولی می‌دهم. اغلب سینماگران نیز در این زمینه با من اتفاق نظر دارند. اگر زمانی سینماگری در این زمینه انتقادی دارد به نظر من دلیل آن٬ این است که معنای واقعی تغییر را درک نمی‌کنند.»

او با اشاره به حضور مهمانان خارجی در جریان برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: هر سینماگر و هنرمندی که در جامعه خودش فعال محسوب می‌شود وقتی به مملکت ما می‌آید و می‌بیند فرهنگ و ثروت و وضعیت زندگی مردمان سرزمین ما چگونه است٬ با فرهنگ غنی موجود در جامعه ما مواجه می‌شود که این نکته مثبتی است. هر یک از مهمانان که  به ایران می‌آیند و با سینماگران در ارتباط هستند٬ تاثیری بالا و بی‌بدیل روی سینماگران ایرانی می‌گذارند. تمام این افراد در جامعه خودشان آدم‌هایی سرشناس هستند و این حضور می‌تواند به بهره‌گیری مثبت دو طرفه منجر شود.»

کارگردان فیلم «نگار» گفت:« وقتی آنان به سرزمین خود بازمی‌گردند نکات مثبتی که اینجا دیده‌اند و تجربه خوب خود را منتقل می‌کنند. آنان می‌گویند در ایران تیراندازی نمی‌شود و کسی کسی را نمی‌کشد٬ آ‌نها درک می‌کنند که ما امن‌ترین کشور جهان را داریم و به دیگران هم پیشنهاد می‌دهند به ایران بیایند و این کشور را ببینند. خود این نتیجه بسیار خوبی است.»

جوان درباره مدیریت رضا میر کریمی اضافه کرد:«همین که تغییر را در جریان برگزاری جشنواره فجر می‌بینیم نکته مثبتی است. رضا میرکریمی به گونه‌ای این جشنواره را مدیریت کرده است که این جشنواره سال‌ها می‌تواند سوار بر این ریل پیش برود و از مسیر خود دور نشود.»

این کارگردان همچنین درباره برگزاری مراسم بزرگداشت عباس کیارستمی در جشنواره گفت: «من عاشق آقای کیارستمی بودم. مراسم بزرگداشت مناسبی برای او گرفته شده و این بزرگداشت موجب شده نام کیارستمی باز هم به نیکی به میان بیاید.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها