تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۸/۰۱ - ۲۰:۲۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 30684

نفسفیلم «نفس» ساخته نرگس آبیار به عنوان یکی از ۱۲ فیلم بخش رقابتی جشنواره فیلم «شب‌های سیاه تالین» در کشور استونی انتخاب شد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از اسکرین،‌ بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم «شب‌های سیاه تالین» فهرست فیلم‌های حاضر در بخش رقابتی را منتشر کرد و فیلم «نفس» ساخته جدید نرگس آبیار در این بخش با فیلم‌هایی از ۱۱ کشور دیگر برای کسب جایزه «گرگ طلایی» بهترین فیلم بین‌المللی رقابت خواهد کرد.

فیلم «نفس» که پخش بین‌المللی آن را محمد اطبایی برعهده دارد، روایتی از زندگی چهار کودک با نام‌های بهار، نادر، کمال و مریم است که همراه پدرشان غفور و مادربزرگ در دهه۵۰ خورشیدی نفس می‌کشند! دنیای این کودکان دنیایی است پر از رویاهای زیبای کودکانه که قرار است رنگ حقیقت به خود بگیرد.

«پاول لانگین» فیلم‌ساز روسی با فیلم جدیدش «بی بی پیک» که یک اثر روانشناختی به اقتباس از رمان نوشته «الکساندر پوشکین است آغازگر بخش رقابت بین‌الملل جشنواره «شب‌های سیاه تالین» خواهد بود و «ندارها» از آلمان به کارگردانی «فلورین هفمیستر»، «یک رویای آرام» به کارگردانی «ژانگ لو» از کره جنوبی، «۷ روز» ساخته «رولاندو کولا» از ایتالیا و فیلم «خطوط» به کارگردانی و نویسندگی «واسیلیس مازومنوس» از یونان از جمله دیگر مهمترین فیلم‌های بخش رقابتی هستند. این جشنواره از معتبرترین جشنواره های سطح الف جهانیست.

فیلم «نفس» یکی از نامزدهای بخش بهترین فیلم بلند کودک و نوجوان در دهمین دوره جوایز فیلم آسیاپاسیفیک انتخاب شد.

بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم «شب‌های سیاه تالین» از تاریخ ۱۱ تا ۲۷ نوامبر (۲۱ آبان تا ۷ آذر) در کشور استونی برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها