تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۸/۱۳ - ۱۱:۳۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 71207

در دومین جشنواره فیلم شید، ۹ اثر به بخش مسابقه سینمای ایران و چهار اثر به بخش فیلم‌های خارج از مسابقه راه یافتند.

به گزارش سینماسینما، فیلم‌های «بدون تاریخ، بدون امضا» به کارگردانی وحید جلیل‌وند، «اسرافیل» به کارگردانی آیدا پناهنده، «زرد» به کارگردانی مصطفی تقی‌زاده، «فِراری» به کارگردانی علیرضا داوودنژاد، «آذر» به کارگردانی محمد حمزه‌ای، «مرداد» به کارگردانی بهمن کامیار، «شَنِل» به کارگردانی حسین کندری، «مالاریا» به کارگردانی پرویز شهبازی و «سارا و آیدا» به کارگردانی مازیار میری در بخش مسابقه این جشنواره و فیلم‌های «نقطه طلایی» به کارگردانی پوریا کاکاوند، «باران می‌بارد» به کارگردانی علی صفی‌خانی و «گذر موقت» به کارگردانی افشین هاشمی در بخش غیررقابتی این جشنواره حضور خواهند داشت.

داوران این جشنواره جاناتان رزنبام، ریچارد پنیا و هوشنگ گلمکانی در حال حاضر داوری فیلم‌ها را آغاز کرده‌اند و انتخاب‌های خود را در روزهای آتی به دفتر جشنواره اعلام خواهند کرد.

دومین جشنواره فیلم «شید» در ایالت تگزاس آمریکا با مشارکت چهره‌های سرشناس ایرانی و بین‌المللی و به یاد استاد فقید و چهره بین‌المللی سینمای ایران عباس کیارستمی برگزار می‌شود.  به همین دلیل تندیس جشنواره به نام یکی از فیلم‌های مهم آن کارگردان، کلوزآپ تغییر نام داده است.

در مراسم پایانی به فیلم، کارگردان، بازیگر زن و بازیگر مرد برگزیده از طرف جشنواره لوح و تندیس کلوزآپ طلایی با ادای دین به عباس کیارستمی و جایزه نقدی اهدا می‌شود.

فیلم‌های دومین جشنواره فیلم «شید» در روزهای جمعه ۱۰  نوامبر (۱۹ آبان)، شنبه ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) و یکشنبه ۱۲نوامبر (۲۱ آبان) در سینما آنجلیکای شهر دالاس امریکا به روی پرده می‌رود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها