تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۳/۰۳ - ۱۷:۰۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 87636

رسول ملاقلی پور سوم خرداد سال ۸۲ گفت وگوی جالبی با خبرگزاری ایسنا انجام داد که بازخوانی آن به بهانه سالروز آزاد سازی خرمشهر ،همچنان خواندنی است .

به گزارش سینماسینما ،رسول ملاقلی پور به خبرنگار سینمایی ایسنا گفت: سال‌ها پیش وقتی لفظ قهرمانان ملی دفاع مقدس را به کار می‌بردیم دچار این تهمت‌ها می‌شدیم که ما مخالف رشادت‌های جوانان این مرز و بوم هستیم در حالیکه به اینصورت نبود، ما به عنوان فیلمساز می‌خواستیم به ماجرا درست نگاه کنیم و برای نسل آینده بگوییم .

وی باتاکید بر اینکه سینمای جنگ در حد جرقه‌ای بیش کار نکرد اظهار داشت: این سینما هیچ تاثیری ،بخصوص در نشان دادن قهرمانان ملی این مملکت نداشت و نوعی به نمایش درمی‌آید که از اصول دراماتیک برخوردار نیست و طبیعتا اگر بر جوانان امروز تاثیر بگذارد ،تاثیراتی آنی و زود گذر خواهد بود.

کارگردان «قارچ سمی»در ادامه به ایسنا گفت: به عنوان یک فیلمساز، وقتی مرحله‌ی باز پس‌گیری خرمشهر شروع شد آرزویم این بود که فتح خرمشهر را همان طور که سقوط آن را دیدم ببینم و دوست داشتم فیلمی از فتح خرمشهر بسازم که این شرایط هرگز به خاطر سیاستگذاران و سیاستمداران فرهنگی پیش نیامد.

وی در ادامه افزود: در این سالها، نگاه‌ها به مقوله جنگ متفاوت بود،یک عده اصلا این مقوله را قبول نداشتند و نگاهشان به جنگ فرق می‌کرد و کسانی مثل من که به دور از مسائل سیاسی بودیم ، نتوانستیم تشخیص بدهیم ماجرا چیست، به همین دلیل درباره‌ی خرمشهر فیلمی ساخته نشد، یا بودجه‌ها را به افرادی که توانایی این کار را نداشتند دادند.

رسول ملاقلی پور گفت: اگر اتفاقی، درباره قهرمانان ملی این مملکت نیفتاده به خاطر سیاستمداران و سیاستگذاران فرهنگی است. چون این افراد نخواستند چنین اتفاقی بیفتد و جوانان این مملکت به جوانان گذشته خود افتخار کنند حتی درباره‌ی قهرمانان دیگر نیز علاقمند نیستند این اتفاق بیافتد.

منبع: ایسنا سال ۱۳۸۲

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها