تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۵/۰۶ - ۱۴:۲۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 61476

بیست‌و یک فیلم از جمله جدیدترین ساخته‌های «دارن آرنوفسکی»، «جورج کلونی» و «گیلرمو دل‌تورو» برای کسب جایزه شیر طلای جشنواره ونیز ۲۰۱۷ رقابت خواهند کرد.

به گزارش سینماسینما، فهرست فیلم‌های حاضر در بخش رقابتی هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم «ونیز» به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان در حالی اعلام شد که امسال این رویداد میزبان جدیدترین ساخته‌های، چندین کارگردان سرشناس می‌شود.

«دارن آرنوفسکی» که در سال ۲۰۱۱ ریاست هیات داوران جشنواره ونیز را بر عهده داشت، امسال با فیلم جدید و ترسناکش «مادر!» به ونیز آمده است.

این فیلم با بازی «جنیفر لاورنس»، «خاویر باردم» و «ادهریس» درباره روابطی است که پس از ورود مهمان‌هایی ناخوانده به بوته آزمایش گذاشته می‌شود.

«حومه شهر» ساخته جدید «جورج کلونی» با بازی «مت دیمون»، «جولین مور»، «جاش برولین» و «اسکار ایسلاک»، یک کمدی سیاه با فیلمنامه‌ای از برادران «کوئن» است و داستان آن درباره یک خانواده ایده‌آل در حومه شهر است که زندگی آن‌ها در گرداب مسائلی چون خیانت و رسوایی درگیر می‌شود.

این دومین فیلمی است که امسال «مت دیمون» در جشنواره ونیز دارد و او طبق اعلام پیشین در فیلم افتتاحیه جشنواره با عنوان «کوچک‌سازی» ساخته «الکساندر پاین» نیز نقش اصلی را ایفا می‌کند.

«گیلرمو دل تورو» کارگردان مطرح مکزیکی نیز با فیلم ماورائی‌اش درباره جنگ سرد به نام «شکل آب» به بخش رقابتی ونیز دعوت شده است، فیلمی با بازی «مایکل شَنن»، «سلی هاوکینز» و «اکتاویا اسپنسر».

«آی‌ وی‌وی» هنرمند و فعال سیاسی چینی نیز امسال با مستند «جریان انسانی» شانس خود در بخش رقابتی این جشنواره مهم در عرصه سینما را آزمایش می‌کند. مستند «جریان انسانی» به موضوع بحران پناهندگان می‌پردازد.

دیگر چهره  سرشناس که امسال برای کسب شیر طلای ونیز رقابت می‌کند، «عبدالطیف کشیش» کارگردان برنده نخل طلای کن با فیلم «آبی گرمترین رنگ است» می‌باشد. «مکتوب، عشق من: آوازخواندن» عنوان ساخته جدید این کارگردان فرانسوی است که سرانجام با مشکلات مالی فراوان ساخته شده است.

«پائولو ویرزی» کارگردان ایتالیایی نیز با «لذت طلب» اولین ساخته بلند سینمایی‌اش به زبان انگلیسی با بازی «هلن میرن» و «دونالد شاترلند» یکی از شانس‌های شیر طلای ونیز ۲۰۱۷ است.

فهرست کامل ۲۱ فیلم بخش رقابتی هفتادوچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز از این قرار است:

«جریان انسانی» به کارگردانی «آی وی‌وی»، «مادر» به کارگردانی «دارن آرنوفسکی»، «حومه شهر» به کارگردانی «جورج کلونی»، «شکل آب» ساخته «گیلرمو دل‌تورو»، «توهین» از «زلاد دوئری»، «ویلا» ساخته «رابرت گدیگیان»، «Lean on Pete» ساخته «آندرو های»، «مکتوب، عشق من: آوازخواندن» از «عبدالطیف کشیش»، «سومین قاتل» به کارگردانی «کوریدا هیروکازو»، «Jusqu’a la Garde» از «خاویر لگراند»، «آموری و مالاویتا» به کارگردانی برادران «مانتی»، «فوکس ترات» از «ساموئل مائوز»، «سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری» ساخته «مارتین مک‌دونا»، «حنا» از «آندرا پالائورو»، «کوچک‌سازی» از «الکساندر پاین»، «فرشتگان سفید می‌پوشند» ساخته «ویوین کو»، «یک خانواده» به کارگردانی «سباستین ریسو»، «اولین اصلاح‌شده» به کارگردانی «پل شرادر»، «کشور شیرین» ساخته «وارویک تورونتون»، «لذت طلب» از «پائولو ویرزی» و «کتابخانه عمومی نیویورک» ساخته «فردریک وایزمن».

هفتادوچهارمین جشنواره فیلم ونیز از تاریخ ۳۰ اوت تا ۹ سپتامبر (۸ تا ۱۸ شهریورماه) در ایتالیا برگزار می‌شود و امسال «آنت بنینگ»، بازیگر آمریکایی به عنوان اولین زن در ۱۱ سال اخیر در راس هیات داوران بخش رقابتی جشنواره معتبر ونیز قرار گرفته است.

منبع: ایسنا به نقل از هالییود ریپورتر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها