تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۷/۰۴ - ۱۷:۲۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 67155

ایتالیا به عنوان پرافتخارترین کشور در عرصه اسکار خارجی نماینده خود را به آکادمی معرفی کرد.

به گزارش سینماسینما، کمیته اسکار سینمای ایتالیا در نهایت پس از بررسی ۱۲ فیلم نامزد معرفی به اسکار، فیلم «تامبرا» ساخته «جوناس کارپینانو» و به تهیه‌کنندگی «مارتین اسکورسیزی» را به عنوان نماینده خود در شاخه بهترین فیلم خارجی نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار انتخاب کرد.

این فیلم که بازگشتی به میراث سینمای نئورئالیست ایتالیاست، امسال و در بخش دوهفته کارگردانان جشنواره کن رونمایی شد و در نهایت جایزه “لِیبل سینمای اروپا” را از آن خود کرد.

سینمای ایتالیا آخرین‌بار در سال ۲۰۱۴ با فیلم «زیبایی بزرگ» ساخته «پائولو سورنتینو» موفق به کسب جایزه اسکار شد و با ۱۴ جایزه اسکار بالاتر از فرانسه با ۱۲ جایزه، رکورددار تمام ادوار اسکار خارجی است.

البته سینمای ایتالیا از یک جنبه دیگر نیز رکورددار است؛ فیلم «واکسی» ساخته «ویتوریو دسیکا» اولین فیلمی بود که در سال ۱۹۴۷ موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی شد.

ایتالیایی‌ها تاکنون با «واکسی» ساخته «ویتوریو دسیکا»(۱۹۴۷)؛ «دزد دوچرخه» از «ویتوریو دسیکا» (۱۹۵۰ )؛ «دیوارهای مالاپاگا» ساخته «رنه کلمنت» (۱۹۵۱)؛ «استرادا» ساخته «فدریکو فلینی»(۱۹۵۷)؛ «شب‌های کابیریبا» ساخته «فدریکو فلینی»(۱۹۵۸)؛ «هشت‌ونیم» به کارگردانی «فدریکو فلینی» (۱۹۶۴)؛ «دیروز، امروز، فردا» به کارگردانی «ویتوریو دسیکا» (۱۹۶۵)؛ «بازپرسی درباره یک شهروند دور از سوظن» به کارگردانی «الیو پتری» (۱۹۷۱)؛ «باغ خانواده فینتسی کونتینی» ساخته «ویتوریو دسیکا»(۱۹۷۲)؛ «آمارکورد» از «فدریکو فلینی» (۱۹۷۵)؛ «سینما پارادیزو» به کارگردانی «جوزپه تورناتوره»(۱۹۹۰)؛ «مدیترانه» از «گابریل سالواتوره» (۱۹۹۲)؛ «زندگی زیباست» به کارگردانی «روبرتو بنینی» (۱۹۹۹) و «زیبایی بزرگ» از «پائولو سورنتینو» با موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی شده است.

تاکنون بیش از ۷۰ کشور نمایندگان خود را برای شرکت در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی اسکار ۲۰۱۸ معرفی کرده‌اند. سال گذشته، در مجموع ۸۵ کشور در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی جوایز سینمایی اسکار رقابت کردند که در نهایت فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی از ایران برنده اسکار خارجی شد.

آخرین مهلت معرفی فیلم از سوی کشورها برای حضور در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی دوم اکتبر (۱۰ مهرماه) است و مراسم نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار نیز روز چهارم مارس (۱۳ اسفند) برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها