تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۰/۲۴ - ۱۲:۲۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 39922

کمال تبریزی

کمال تبریزی که در سال ۸۴ فیلم تبلیغاتی آیت الله هاشمی رفسنجانی را ساخته است در جدید ترین شماره همشهری جوان گفت وگویی با گلاویژ نادری و وحید سعیدی کرده و در این مصاحبه حرف‌های جالبی درباره ساخت این فیلم  زده است.

به گزارش سینماسینما ،مهمترین بخشهای مصاحبه کمال تبریزی به شرح زیر است :

+تقریبا دوماه قبل از انتخابات در جریان ساخت آن قرار گرفتم . قبل از آن اصلا با آقای هاشمی از نزدیک آشنایی نداشتم . آقای محمدی به عنوان تهیه کننده با من تماس گرفت و گفت چنین پیشنهادی شده .

+از موقعی که می خواستیم پروژه را شروع کنیم تقریبا می توانم بگویم ایشان در کارما دخالتی نکردند . تنها درباره متن فیلم نظر می دادند . کاملا تسلیم بودند یعنی می گفتند هرکاری دوست دارید انجام دهید . فقط درباره متنی که قرار بود خودشان بخوانند طبیعتا اصلاحاتی انجام دادند.

+{وقتی طرح فیلم شکل گرفت کسی با آن مخالفتی نکرد ؟}خانم آقای هاشمی خیلی مخالفت می کردند و می گفتند فیلم را اینطوری نسازید چون آقای هاشمی کوچک می شود.

+خانم آقای هاشمی نمی دانستند که ما چه کار می کنیم . بعد که فیلم را دیدندحالشان بد شد . می گفتند که این چیست که شما ساختید ؟آقای هاشمی را خیلی معمولی کردید!البته همسر ایشان راست می گفتند . ما اصلا قصد مان این بود که این کار را بکنیم . چون می خواستیم بگوییم این آدمی است که می تواند عضوی از آحاد مردم جامعه بشود.

+{خود آقای هاشمی چه نظری درباره فیلم داشتند ؟}خودشان را سپرده بودند به تیمی که این کار را انجام می داد و این مثبت ترین ویژگی ایشان بود.

+ما کلا سینمایی با این فیلم برخورد کردیم .

+{درباره نریشن فیلم بیشتر توضیح می دهید . چطور آقای هاشمی را راضی کردید که با لحنی متفاوت حرف بزنند؟}آقای هاشمی فرم خاصی صحبت می کردند و ما به ایشان توضیح دادیم که این شکل باید درونی باشد و نباید مثل سخنرانی پشت تریبون نماز جمعه جملات را اداکنند . یادم هست یک بار برای ایشان توضیح دادیم که این متن را باید این طور بگویید و ایشان در همان بار اول به خوبی جملات را بیان کردند.

+ما مثل دیگر فیلمهای تبلیغاتی انتخاباتی که معمولا سعی می کنند شور و هیجان ایجاد کنند و بعد حالت اسطوره ای و حماسی به آن نامزد بدهند ،عمل نکردیم .

+بعد از ساخت فیلم آقای هاشمی ،ارتباط ما با آقای هاشمی ،به طور جدی ادامه پیدا نکرد . اما بعدها برای ساخت فیلم پاداش با ایشان تماس گرفتیم . چون باید به عربستان می رفتیم و نیاز به همکاری داشتیم . از این طریق امکاناتی را برایمان فراهم کرد.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها