روایت تبریزی از ساخت فیلم تبلیغاتی هاشمی در سال ۸۴:همسر هاشمی با دیدن فیلم،حالش بد شد

کمال تبریزی

کمال تبریزی که در سال ۸۴ فیلم تبلیغاتی آیت الله هاشمی رفسنجانی را ساخته است در جدید ترین شماره همشهری جوان گفت وگویی با گلاویژ نادری و وحید سعیدی کرده و در این مصاحبه حرف‌های جالبی درباره ساخت این فیلم  زده است.

به گزارش سینماسینما ،مهمترین بخشهای مصاحبه کمال تبریزی به شرح زیر است :

+تقریبا دوماه قبل از انتخابات در جریان ساخت آن قرار گرفتم . قبل از آن اصلا با آقای هاشمی از نزدیک آشنایی نداشتم . آقای محمدی به عنوان تهیه کننده با من تماس گرفت و گفت چنین پیشنهادی شده .

+از موقعی که می خواستیم پروژه را شروع کنیم تقریبا می توانم بگویم ایشان در کارما دخالتی نکردند . تنها درباره متن فیلم نظر می دادند . کاملا تسلیم بودند یعنی می گفتند هرکاری دوست دارید انجام دهید . فقط درباره متنی که قرار بود خودشان بخوانند طبیعتا اصلاحاتی انجام دادند.

+{وقتی طرح فیلم شکل گرفت کسی با آن مخالفتی نکرد ؟}خانم آقای هاشمی خیلی مخالفت می کردند و می گفتند فیلم را اینطوری نسازید چون آقای هاشمی کوچک می شود.

+خانم آقای هاشمی نمی دانستند که ما چه کار می کنیم . بعد که فیلم را دیدندحالشان بد شد . می گفتند که این چیست که شما ساختید ؟آقای هاشمی را خیلی معمولی کردید!البته همسر ایشان راست می گفتند . ما اصلا قصد مان این بود که این کار را بکنیم . چون می خواستیم بگوییم این آدمی است که می تواند عضوی از آحاد مردم جامعه بشود.

+{خود آقای هاشمی چه نظری درباره فیلم داشتند ؟}خودشان را سپرده بودند به تیمی که این کار را انجام می داد و این مثبت ترین ویژگی ایشان بود.

+ما کلا سینمایی با این فیلم برخورد کردیم .

+{درباره نریشن فیلم بیشتر توضیح می دهید . چطور آقای هاشمی را راضی کردید که با لحنی متفاوت حرف بزنند؟}آقای هاشمی فرم خاصی صحبت می کردند و ما به ایشان توضیح دادیم که این شکل باید درونی باشد و نباید مثل سخنرانی پشت تریبون نماز جمعه جملات را اداکنند . یادم هست یک بار برای ایشان توضیح دادیم که این متن را باید این طور بگویید و ایشان در همان بار اول به خوبی جملات را بیان کردند.

+ما مثل دیگر فیلمهای تبلیغاتی انتخاباتی که معمولا سعی می کنند شور و هیجان ایجاد کنند و بعد حالت اسطوره ای و حماسی به آن نامزد بدهند ،عمل نکردیم .

+بعد از ساخت فیلم آقای هاشمی ،ارتباط ما با آقای هاشمی ،به طور جدی ادامه پیدا نکرد . اما بعدها برای ساخت فیلم پاداش با ایشان تماس گرفتیم . چون باید به عربستان می رفتیم و نیاز به همکاری داشتیم . از این طریق امکاناتی را برایمان فراهم کرد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 39922 و در روز جمعه ۲۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۸:۴۶
2024 copyright.