تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۹/۲۳ - ۱۳:۴۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 101526

 

عباس محمودیان در مطلبی طنز در اعتماد نوشت :

 

🔸شبکه‌های مجازی اگر هزارتا عیب و ایراد داشته باشند یک حُسن حسابی دارند و آن هم این است که سطح آگاهی‌های ما را بالا می‌برند. فی‌المثل سر صبح که چشم باز می‌کنیم و آنلاین می‌شویم، متوجه می‌شویم که امروز روز جهانی چپ‌دست‌هاست و همه صفحه‌ها پر از تبریک به چپ‌دست‌ها می‌شود.

🔸یک روز دیگر در همان کله صبح می‌بینیم امروز روز جهانی خوابِ مفید است، به همین خاطر تلفن را خاموش‌ می‌کنیم و تا لنگ ظهر می‌خوابیم که از قافله تمدن جهانی عقب نمانیم. یک روز دیگر، همه با صورتک‌های خندان روز جهانی خنده را تبریک می‌گویند اما از آن‌جایی که چیز خنده‌داری پیدا نمی‌کنیم که بخندیم، به گذاشتن عکس کودکی خندان در اینستاگرام بسنده می‌کنیم.

🔸یک روز دیگر، روز گربه‌های خیابانی است و مجبور می‌شویم برای این‌که ثابت کنیم ما هم در سطح جهانی حرف‌هایی برای گفتن داریم، چند عکس در حال غذا دادن به گربه‌ها منتشر کنیم. البته بعضی روزهای جهانی هم هست که به لباس‌ها مربوط می‌شود و چندان قابل بزرگداشت نیست و چه‌بسا با گرامی‌داشت‌شان کارمان به گشت ارشاد و جاهای دیگر بکشد که در آن‌روزها سعی می‌کنیم آنلاین نشویم که اصلا خبردار نشویم.

 

🔸سابق بر این و قبل از فراگیر شدن شبکه‌های مجازی، در تقویم‌ چند مناسبت بود که همه بلد بودند و می‌دانستند جای هرکدام‌شان کجاست اما مشخص نشد از کجا و بدون این‌که متوجه شویم یک‌مرتبه هرروز برای خودش نامی پیدا کرد و همه سعی در بزرگداشت آن کردند. باری، بحث نام‌گذاری روزها خیلی موضوع مهمی است که مشخص نیست در کجا و چه‌طور انجام می‌شود.

 

🔸بنده خودم به‌شدت علاقه ‌دارم که در این سازمان احتمالی حضور داشته باشم و برای روزها نام انتخاب کنم، اما هرچه گشتم هیچ نشانی از این سازمان پیدا نکردم؛ گویا سازمانی مخفی و زیرزمینی یا شاید هم فراماسونری‌طور باشد که هیچ نشانی و حتی ایمیل هم ندارد. از آن‌جایی که هیچ جایی برای ارائه پیشنهادهایم ندیدم، همین‌جا بعضی از آن‌ها را اعلام می‌کنم و آن‌قدر در روزهای مربوط گرامی‌شان می‌دارم که همه جهان آن‌ها را بپذیرند.

🔸روز جهانی سبیل
بنا به اهمیت سبیل در فرهنگ جهانی، در این روز باید به همه سبیل‌داران عالم هدیه و کادو داده شود و با آن‌ها سلفی گرفته شود و حتی‌المقدور در معابر عمومی باج سبیل این افراد پرداخت شود. سی‌ام سپتامبر هرسال هم به‌عنوان روز جهانی سبیل اعلام می‌شود.

🔸روز جهانی منع گسترش زبان برره‌ای
از آن‌جایی که هنوز برخی افراد بانمک در اقصی‌نقاط جهان از زبان برره‌ای در مکالمات روزمره استفاده می‌کنند، در روز جهانی منع گسترش زبان برره‌ای (سیزدهم ژانویه)، هرگونه استفاده از این زبان بدون هیچ چشم‌پوشی شامل مجازات یک‌سال حبس با اعمال شاقه خواهد شد.

🔸روز جهانی خداحافظی کی‌روش
روزی که کارلوس کی‌روش از تیم ملی ایران برود، برای ثبت در تاریخ به همین نام نام‌گذاری می‌شود. بدیهی است هرگونه خداحافظی و قهر ایشان بدون پایان یافتن قرارداد، از حیز انتفاع خارج است.

🔸روز جهانی بدون سوپ
سوپ در هیچ‌کدام از فرهنگ‌های غذایی جهان، جزو غذاها محسوب نمی‌شود و نهایتا به‌عنوان پیش‌غذا معرفی می‌شود. بنا به اهمیت موضوع و برای تاکید و تایید شعار «سوپ غذا نیست»، هرگونه پخت و سرو هر نوع سوپ در روز اول دسامبر در سراسر جهان ممنوع است.

🔸روز جهانی اصغر فرهادی
اصغرآقای فرهادی سال‌هاست فیلم می‌سازد و جوایز زیادی هم برای فیلم‌هایش دریافت کرده است. برای قدردانی از این هنرمند جهانی، یک روز در سال را به‌نام او نام‌گذاری می‌کنیم اما نمی‌گوییم کدام روز است تا خودش هم نداند روزش کدام است. با این روش، تقاص همه پایانِ بازِ فیلم‌هایش را از او می‌گیریم.

 

@etemadnewspaperchanel

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها