تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۱۵ - ۰۲:۴۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 43544

محمدرضا عارفدر حالی پنجمین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر به پایان رسید که برج میلاد میزبان چهره های متعددی از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

سینماسینما، زهرا نعیمی: پنجمین روز از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد، اهالی رسانه شاهد پنج فیلم دیگر بودند که با نظرات مختلفی روبرو بود.

طبق برنامه در سانس نخست از اکران فیلم ها، در بخش سینما حقیقت، مستند «رئیس الوزراء» به کارگردانی سید محمد رضا هاشمیان به نمایش در آمد.

این فیلم روایت مستندی است از دوره چهارم نخست‎ وزیری احمد قوام‎السلطنه که در آن زمان یعنی سال ۱۳۲۴ ،ایران دوران بسیار پرآشوبی را پشت‎سر ‎می‎گذاشت.

«بدون تاریخ، بدون امضا» عنوان دومین اثر سینمایی وحید جلیلوند بود که در سانس دوم در سالن اصلی برج میلاد به نمایش در آمد.

این فیلم با تهیه‌کنندگی علی جلیلوند از بازیگرانی چون امیر آقایی، هدیه تهرانی، سعید داخ، علیرضا استادى و نوید محمدزاده بهره می‌برد. سالن اصلی برج میلاد هنگام نمایش این فیلم یکی از شلوغ ترین سانس های خود را تجربه می کرد.

در خلاصه‌ داستان این فیلم آمده است: کاوه نریمان یکی از پزشکانِ پزشکی قانونی در محل کارش با جسدی مواجه می شود که او را پیش از این می‌شناخته است.

دومین اثر وحید جلیلوند مورد استقبال منتقدین قرار گرفت و در نشست خبری این فیلم صحبت های جالبی بیان شد.

در این نشست، عبدالله اسکندری که در این فیلم به عنوان طراح چهره پرداز با این گروه همکاری داشت برای اولین بار در نشست خبری یک فیلم در جشنواره  شرکت کرد.

نام احسان علیخانی به عنوان تهیه کننده در تیتراژ فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» از نکات حائز اهمیت بود و سبب شد برای خبرنگاران جای سوال پیش بیاید.

از این رو علی جلیلوند درباره همکاریش با علیخانی گفت: « با توجه به دغدغه های اجتماعی او و حرف مشترکی که داشتیم با هم در این پروژه همکاری کردیم  اما این موضوع را رسانه ای نکردیم.»

در سانس سوم در بخش چشم انداز سینمای ایران، فیلم «ماه گرفتگی» به کارگردانی مسعود اطیابی به اکران در آمد.

این فیلم درام و حادثه ای‌ ، به اتفاقات سال ۸۸ می پردازد و در آن بازیگرانی چون کامبیز دیرباز، سارا خوئینی‌ها و شهرام عبدلی ایفای نقش میکنند.

مشاجره بهروز غریب پور با انتظامات برج میلاد

در روزهای اخیر در سئانس‌های مهم برج میلاد دوباره ازدحام غیر عادی به چشم می‌خورد. همین امر موجب شد تا دقایقی پیش بهروز غریب پور، مدیر کاخ جشنواره به انتظامات برج بابت اجازه ورود به افراد بدون کارت و نامرتبط معترض شود و با آنها به مشاجره بپردازد.
غریب پور برای دقایقی شخصا به چک کردن کارت ها پرداخت و حتی از ورود چند نفر نیز جلوگیری کرد.

حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز با حضور در برج میلاد به تماشای فیلم «انزوا» در سانس چهارم در روز پنجم نشستند.

فیلم سینمایی «انزوا» اولین ساخته بلند سینمایی مرتضی علی عباس میرزایی که تهیه‌کنندگی آن را پیمان جعفری بر عهده دارد،

در خلاصه داستان «انزوا» آمده است: «زهره در راه منزل احساس می‌کند، کسی او را تعقیب می‌کند. او فرار می‌کند و همین عامل باعث می‌شود تا او در یک سانحه‌ی تصادف فوت کند. پروز همسر زهره بعد از ۶ سال، برای اولین بار، با ضمانت رییس زندان به مدت ۷۲ ساعت به مرخصی می‌رود تا زهره را دفن کرده و در مراسمش شرکت کند. اما او دغدغه‌اش چیز دیگریست…»

در آخرین سانس اکران فیلم در این روز، فیلم «مادری» در بخش فیلم اول، کاری از رقیه توکلی به نمایش در آمد.

داستان «مادری» درباره زندگی ۲ خواهر است که یکی عشقش را رها کرده و دیگری عشقش او را رها کرده است.

کاخ جشنواره در این روز میزبان چهره هایی چون محمدرضا عارف (رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی)، ابراهیم حاتمی کیا (کارگردان) ،سید مصطفی ابطحی (رئیس موسسه رسانه های تصویری)، عادل فردوسی پور(مجری)، الناز شاکر دوست(بازیگر)، آتش تقی پور (بازیگر) و … بود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها