تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۱۱/۰۱ - ۱۸:۰۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 104214

جوایز سالانه حلقه منتقدین لندن، جایزه بهترین فیلم و کارگردانی سال را به فیلم مکزیکی «روما» داد اما بیشترین جوایز درنهایت به فیلم انگلیسی «محبوب» رسید.

 

به گزارش سینماسینما،  به نقل از هالیوود ریپورتر، «روما» که حضور بسیار موفقی در جوایز سینمایی امسال داشته است، ابتدا قرار بود در جشنواره کن ۲۰۱۸ رونمایی شود اما به سبب اختلافات میان جشنواره کن و کمپانی نتفلیکس در نهایت در جشنواره ونیز سال گذشته برای نخستین بار به روی پرده رفت و توانست جایزه شیر طلای بهترین فیلم را به خود اختصاص داد.

«کوارون» که ساخت فیلم معروف «هری پاتر و زندانی آزکابان» و همچنین درام فضایی برنده اسکار «جاذبه» را در کارنامه سینمایی دارد، عنوان کرده که فیلم جدیدش «روما» تا حد زیادی بر اساس زندگی‌نامه خودش نوشته شده است و درباره بزرگ‌شدن او در منطقه «روما» در حومه شهر مکزیکوسیتی است.

این فیلم که نماینده سینمای مکزیک در شاخه بهترین فیلم خارجی اسکار ۲۰۱۹ است در سایر بخش‌های اسکار نیز از شانس‌های اصلی کسب جایزه محسوب می‌شود.

اما فیلم «محبوب» به کارگردانی «یورگس لانتیموس» با ادامه حضور درخشان خود در فصل جوایز سینمایی، چهار جایزه بهترین بازیگر زن (اولیویا کلمن)، بازیگر نقش مکمل زن (ریچا وایس)، بهترین فیلمنامه و همچنین جایزه بهترین فیلم بریتانیایی سال را از جوایز سالانه حلقه منتقدان نیویورک کسب کرد.

در سایر شاخه‌ها، «اتان هاوک» برای فیلم «اولین اصلاح شده» برنده جایزه بهترین بازیگرد مرد نام گرفت و جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به «ریچارد ای. گرانت» برای بازی در فیلم «هرگز می‌توانی مرا ببخشی؟» رسید.

فیلم لهستانی «جنگ سرد» ساخته «پاول پالیکوفسکی» نیز دو جایزه بهترین فیلم خارجی سال و همچنین جایزه دستاورد فنی را برای فیلمبرداری «لوکاس زال» از جوایز منتقدان لندن دریافت کرد.

«آنیس وارد» سینماگر کهنه‌کار فرانسوی برای ساخت فیلم «چهره‌ها مکان‌ها» جایزه بهترین مستند را به خود اختصاص داد و «پدرو آلمادوار» نیز طبق اعلام پیشین، جایزه دستاورد سینمایی را از منتقدان لندن دریافت کرد.

 

منبع:  ایسنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها