تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۴/۱۵ - ۰۷:۴۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 60121

 سازه گرافیکی عباس کیارستمی در سالروز درگذشت این هنرمند فقید در محوطه خانه هنرمندان اصفهان رونمایی شد. این سازه در استان‌های مختلف کشور به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش سینماسینما، عصر روز چهارشنبه، ١۴ مرداد ٩۶ و یک سال پس از درگذشت زنده یاد عباس کیارستمی، هنرمندان، فیلمسازان، مدیران شهری و دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره در خانه هنرمندان شهر اصفهان جمع شدند تا از سازه گرافیکی این کارگردان فقید و برجسته سینمای ایران رونمایی کنند.

این سازه با طراحی بهزاد شفق، محصول کارِ گروهی است. نقاشی‌های آن را المیرا رسولی‌راد و ناهید سلامی انجام داده‌اند.

در این مراسم و پیش از رونمایی از سازه، غلامرضا آزادی، فریال بهزاد، بهزاد خداویسی، غلامرضا رمضانی و طهماسب صلح‌جو خاطره‌هایی از عباس کیارستمی را برای حاضران در مراسم تعریف کردند. در ادامه مراسم، علیرضا رضاداد دبیر سی‌امین جشنواره فیلم کودک و نوجوان عنوان کرد: «از چند ماه قبل که فهمیدیم جشنواره کودک با سالروز درگذشت عباس کیارستمی همزمان است، به دنبال اجرای طرحی برای یادبود او بودیم.»

او ادامه داد: «برای این کار ایده‌های زیادی وجود داشت، از ایشان هم در داخل و هم در خارج از کشور زیاد صحبت شده و فیلم‌هایی هم به نمایش درآمده بود، اما در تهران گروهی خلاق برنامه‌ای را برای نکوداشت زنده یاد کیارستمی اجرا کرده‌اند. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تنها یک برنامه ساده برای این سینماگر برجسته برگزار نکنیم و در همین راستا سازه‌ای از این هنرمند به یادگار بگذاریم.»

رضاداد همچنین تاکید کرد: «دبیرخانه جشنواره در یک سال آینده این سازه را در همه استان‌ها نصب خواهد کرد تا جوانان از داشتن چنین سرمایه‌ای در کشور مطلع شوند. همچنین همه لوح‌های تقدیر و دیپلم‌های افتخار جوایز فیلمنامه که امروز به برگزیدگان اهدا می‌شود، به امضای آقای کیارستمی مهر شده است. زیرا عباس کیارستمی سینمای کودک ایران را به یک برند در جهان تبدیل کرده است.»

در پایان این مراسم، حاضران پوستر مراسم نکوداشت عباس کیارستمی را امضا کردند و از سازه گرافیکی این هنرمند رونمایی شد.

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها