تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۷/۱۴ - ۱۱:۵۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 3682

قهقرا با بازی ایتن هاوک و اما واتسن«قهقرا» تازه‌ترین تریلر روان‌شناختی آلخاندرو آمنابار رکورد بیشترین فروش افتتاحیه یک فیلم اسپانیایی در سینماهای این کشور در سال ۲۰۱۵ را جابجا کرد.

به گزارش «سینماسینما»، «قهقرا» (Regression) با بازی اما واتسن و ایتن هاوک که تولید مشترک اسپانیا و کانادا است، از جمعه دوم اکتبر (۱۰ مهر) در سینماهای اسپانیا روی پرده رفت و در اولین آخر هفته اکران ۲٫۸۷ میلیون دلار (۲٫۵۵ میلیون یورو) فروخت.

به گزارش هالیوود ریپورتر، این بیشترین فروش افتتاحیه یک فیلم داخلی در سینماهای اسپانیا از ابتدای سال ۲۰۱۵ تاکنون است.

فیلم انگلیسی‌زبان «قهقرا» در ۳۷۰ سینما در اسپانیا نمایش داده شد و ۴۰ درصد فروش سینماهای این کشور را به خود اختصاص داد.

فروش افتتاحیه «قهقرا» به اندازه فروش افتتاحیه «آگورا» دیگر فیلم آلخاندرو آمنابار نبود. آن فیلم در سال ۲۰۰۹ با شش میلیون دلار (۵٫۴ میلیون یورو) کار خود را شروع کرد. با این حال، «قهقرا» تقریباً به اندازه فیلم رکوردشکن «رابطه اسپانیایی» (Spanish Affair) به دست آورد که سال گذشته در اولین آخر هفته اکران ۳٫۲ میلیون دلار (۲٫۸ میلیون یورو) فروخت.

«قهقرا» به تازگی در جشنواره‌های فیلم سن سباستین و زوریخ روی پرده رفت. شرکت واینستین حق پخش این فیلم در بازار آمریکای شمالی را دارد.

داستان فیلم درباره یک کارآگاه (هاوک) است که هنگام تحقیق درباره پرونده آزار و اذیت یک دختر جوان (واتسن) توسط پدرش، به شواهدی مبنی بر فعالیت‌های یک فرقه شیطانی پی می‌برد.

آمنابار ۴۳ ساله کارگردان فیلم «دنیای درون» با بازی خاویر باردم است که در ۲۰۰۵ برنده اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد. «چشم‌هایت را باز کن» (۱۹۹۷) با بازی پنه‌لوپه کروز، «دیگران» (۲۰۰۱) با بازی نیکول کیدمن و «آگورا» (۲۰۰۹) با بازی ریچل وایس از دیگر فیلم‌های او در مقام کارگردان است.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها