تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۶/۲۵ - ۲۲:۴۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 66326

ویشکا آسایش با حضور در برنامه «۳۵» از شروع فعالیت خود در زمینه بازیگری گفت و درباره همکاری اش با کارگردان های مختلف توضیح داد. او همچنین درمورد بهترین بازیگر امروز سینمای ایران بیان کرد: «نوید محمدزاده فوق العاده است و کارش را به خوبی بلد است.»

به گزارش سینماسینما، ویشکا آسایش بازیگر و طراح صحنه سینما و تلویزیون شامگاه شنبه ۲۵ شهریور مهمان فریدون جیرانی در برنامه اینترنتی «۳۵» بود.

این بازیگر در ابتدای گفت‌وگو درباره شروع کارش و نقش قطام در سریال «امام علی» گفت: «برای بازی در نقش قطام تست دادم. پیشنهادش از آقای شریفی‌نیا بود و دایی‌ام مازیار پرتو به شدت مخالف بود.»

او درباره ویژگی های مازیار پرتو و تاثیری که از او گرفته است، افزود: «مازیار پرتو آدم بسیار خوش قلب مهربان شوخ طبع و در عین حال جدی که عاشق کارش بود. پدر خیلی خوبی بود و دایی بسیار دوست داشتنی من، وقتی کار را شروع کردم گفت این کار بسیار جدی است، آن را جدی بگیر و نظم داشته باش.»

آسایش در پاسخ به اینکه چرا نقش قطام به این خوبی از آب درآمد گفت: «در سریال «امام علی» راهنمایی‌های آقای میرباقری و آقای سیروس گرجستانی خیلی به من کمک کردند.»

در ادامه گفت و گو، آسایش درباره صحنه ای از فیلم «نهنگ عنبر» که سیلی به صورت رضا عطاران می زند، گفت: «من به رضا عطاران گفتم که دستم سنگین است و بگذار این کار را نکنم و رضا گفت که اشکال ندارد تو بزن و من بعدش یک دیالوگ دیگر را می گویم تا دومی را بزنی، من هم گفتم خودت خواستی و وقتی فیلمبرداری تمام شد، رضا گفت که وقتی اولی را خوردم می‌گفتم تو رو خدا دومی را نزن.»

او سپس درباره بازی که در فیلم «ورود آقایان ممنوع» داشت، توضیح داد: «موفقیت نقشم در «ورود آقایان ممنوع» عوامل مختلفی داشت، یک سناریو خوب و درجه یک بود که من عاشق آن بودم، دوم اینکه رامبد کارگردان خیلی خوبی بود، سوم هم تمرین زیادی بود که در لوکیشن انجام می‌دادیم؛ این سه عامل خیلی به من کمک کرد.»

این بازیگر افزود: «باور نمی کردم که برای این کار سیمرغ بگیرم، فکر می‌کردم که کمدی خیلی مورد توجه نیست. زشتی چهره‌ام در آن نقش را خیلی دوست داشتم و برایم جذاب تر از بخش دوم فیلم بود.»

آسایش درباره نامزد نشدن جوان و قاسمخانی در آن دوره گفت: «رامبد و پیمان قاسمخانی هم مستحق نامزدی در جشنواره آن سال بودند، بازی خوب و درست رضا عطاران باعث می‌شد من هم خوب بازی کنم. اصلا مسخره بازی درنمی آورد و به خوبی من را با خود همراه می کرد.»

بازیگر «۵۰ کیلو آلبالو» در پاسخ به جیرانی که گفت نقشی که در فیلم پیمان قاسمخانی هم داشتی بسیار خوب و جاافتاده بود، بیان کرد: «من به کارگردان خیلی وابسته هستم، در «خوب بد جلف» برخی کارها را اتود می زدم و به پیمان می‌گفتم که من این ها را در نظر دارم اگر زیادی شده به من بگوید تا قوت خود را از دست ندهد. یکی از ویژگی های مثبت بازی کمدی رضا عطاران این است که زیاده روی ندارد و همه چیز درست و کامل است.»

در ادامه این برنامه تماس تلفنی با بهروز شعیبی برقرار شد و آسایش درباره همکاری اش با او گفت: «بهروز شعیبی دقیقا می‌داند که از نقش چه می‌خواهد. بازیگر را به سمتی می‌برد که باید برود. او بسیار خوش اخلاق است.»

آسایش درباره اینکه چرا فیلم «دراکولا» عطاران آنطور که همه انتظارش را داشتند خوب از آب درنیامد گفت: ««دراکولا» عطاران را خیلی دوست داشتم و اگر به خودم بود می‌خواستم نقش بیشتری در آن داشته باشم. نکته مثبت فیلم وجود امضای رضا عطاران است و کار ابزورد است و من این سبک کار را خیلی دوست دارم، در ضمن عطاران در «دراکولا» سعی نمی‌کرد فقط مخاطب را بخنداند.»

این بازیگر همچنین درباره همکاری اش با سامان مقدم در «نهنگ عنبر» و سریال «دیوار به دیوار» گفت: «سامان مقدم از کارگردان‌هایی است که فیلمنامه‌هایش را نخوانده می‌پذیرم. «نهنگ عنبر۲» را بیشتر دوست دارم و صحنه تصادف را از همه سکانس ها بیشتر می پسندم؛ اولین بار که آن را در سینما دیدم گریه کردم و به نظرم یک تلنگر بود برای همه که شادی ها بسیار زود و با ایک اتفاق ساده می تواند تمام شده و به غم تبدیل شود.»

آسایش در پاسخ به این سوال که کدام یک از بخش های «نهنگ عنبر» را مستحق نامزدی و دریافت جایزه در جشن خانه سینما می دانست، بیان کرد: «گریم، موسیقی، بازی خودم، کارگردانی، در جشن خانه سینما برای نقش «خوب بد جلف» هم کاندیدا نشدم، حداقل کاندیدا می کردند و جایزه نمی دادند. مثل اینکه داوران جشن به آثار کمدی خیلی علاقه نداشتند.»

او درباره فعالیت های روزمره ای که انجام می دهد هم گفت: «در دوران دبیرستان وقتی درس می‌خواندم همزمان موزیک های متالیکا گوش می‌دادم و مادرم اعتراض می‌کرد. علاقه ام به موسیقی همچنان ادامه دارد و بستگی به شرایط و حالم هر نوع موسیقی را گوش می دهم.»

آسایش در پایان درباره بهترین بازیگران امروز سینمای ایران از نگاه خودش توضیح داد: «نوید محمدزاده را خیلی دوست دارم و بازی اش در «ابد و یک روز» بی نقص بود، اعجوبه‌ای در بازیگری است و مشخص است که خیلی به بازیگری‌اش فکر می کند و در واقع می‌توان گفت که خیلی کارش را بلد است. دوست دارم روزی با او همکاری کنم.»

او درباره بهترین بازیگر زن امروز سینما هم ادامه داد: «سخت است درباره بازیگران زن نظر دادند، مثلا در «ابد و یک روز» پریناز ایزدیار بسیار فوق العاده است و اتفاق منفی که درباره من هم رخ داد و همه بازیگران زن را هم دربر می گیرد نقش تکراری است که توسط کارگردانان به بازیگر پس از آن نقش خوب پیشنهاد می شود. منتظرم تا او را در یک نقش متفاوت ببینم. در نسل خودم هم لیلا حاتمی را خیلی دوست دارم، خیلی زیباست. فیلم لیلا  هم در کورش اکران شده است و تنبلی ام می آید که از لواسان بروم فیلمش را ببینم.»

این بازیگر در پایان درباره بازی ایزدیار در «شهرزاد» گفت: ««شهرزاد» را نگاه نمی کنم، هیچ دشمنی با کسی ندارم اما ترجیح میدهم وقت خالی که در شب دارم را فیلم های خارجی ببینم.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها