تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۴/۰۸ - ۱۵:۵۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 90741

سروش صحت، نویسنده، کارگردان و طنزپرداز ایران از افتتاح رسمی شهر کتاب اصفهان با برند اصلی و تابلوی شهر کتاب تهران در ٢۵ تیرماه در اصفهان خبر داد.

به گزارش سینماسینما، سروش صحت در نشست خبری افتتاح شهر کتاب در اصفهان که هشتم تیرماه در سالن سابق شورای شهر اصفهان برگزارشد، گفت: شش ماه پیش من و برادرم تصمیم گرفتیم شهر کتاب را به عنوان پاتوق فرهنگی در اصفهان راه‌اندازی کنیم ولی فکر نمی‌کردیم آنقدر کار و پروسه سختی باشد.

وی افزود: بی‌شک اگر کمک شهر و شهرداری و کمیسیون فرهنگی شورای شهر نبود گرفتن تابلوی شهر کتاب پروسه‌ای طولانی بود. ولی هرجا رفتیم با خوشرویی و یکدلی با ما برخورد شد. همین که نشست امروز ما در این خانه زیبا که مکان سابق شورای شهر اصفهان بود برگزار شد نشانه تعامل شهرداری اصفهان است.

وی در ادامه افزود: برایم اهمیت دارد که در این شهر کتاب رابطه خریدار و فروشنده صرف برقرار نباشد و شهر کتاب ما بیشتر پاتوقی فرهنگی باشد. در حال حاضر چند شعبه شهر کتاب در اصفهان فعالیت دارد که با مجوز و تابلوی رسمی فعالیت نمی‌کنند ما برای گرفتن برند اصلی شهر کتاب نهایت تلاشمان را کردیم که پروسه ای سخت هم بود.

همچنین کسانی که در شهر کتاب اصفهان کار می‌کنند را با دقت بالا انتخاب کردیم تا آشنا به حوزه کتاب باشند و حسن خلق و ارتباط خوبی با مخاطبان شهرکتاب داشته باشند.

وی افزود: چیزی که برایمان اهمیت دارد این است که اینجا رابطه خریدار و فروشنده برقرار نباشد و پاتوقی فرهنگی برای علاقه مندان کتاب باشد، جوانان بیایند حرف بزنند. کتاب ورق بزنند، بخوانند، بنشینند، فکر کنند؛ در هوای کتاب نفس بکشند و اینجا جایی برای احساس آرامش در محیطی هنری در واقع محیطی با تعامل هنری باشد.

از روزی که وارد حرفه سینما و بازیگری و کارگردانی شدم فعال مطبوعاتی و نویسنده هم بودم و «ستون تاکسی» ۱۰ سال است که در روزنامه اعتماد به قلم من چاپ می‌شود. به طور مستمر با نشریات و مجلات همکاری داشتم و از حوزه کتاب دور نبودم. می‌خواستم روزی رمان نویس باشم که نشد. اما همسرم «سارا سالار» نویسنده است و در حوزه کتاب کار می کند. خودم هم علاقه دارم همه را دتا به حال در هرکاری که انجام دادم حال و هوای اصفهان وجود داشته است.

در هر جمله‌ای که نوشتم اسم اصفهان بوده و اگر بیشتر از یک پاراگراف هم بوده باشد نشان می‌دهد که فکر و ذهنم اصفهان بوده است. هر کاری ساختم یک اصفهانی در آن بازی کرده و همیشه به ریشه‌ام که اصفهان است فکر کرده‌ام. ما در شهر کتاب قطعا برنامه‌های فرهنگی شامل موسیقی و هنرهای تجسمی و اصفهان شناسی را برگزار می‌کنیم.

وی در پایان گفت: خبرخوب برای اهالی کتاب اینکه برنامه کتاب باز هم از پاییز دوباره روی آنتن تلویزیون می رود.

منبع: ایبنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها