تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۰/۱۵ - ۰۵:۰۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 38424

فرهاد نجفی آسپرینفرهاد نجفی کارگردان سریال«آسپرین» که در شبکه نمایش خانگی توزیع شد، درباره اینکه باید چه تسهیلاتی برای فیلمسازان فراهم کنیم که توجهشان به سمت شبکه نمایش خانگی معطوف شود، گفت: در ایران سیستم خراب است و زمانی که شرایط به این نحو باشد، کسی مقصر نیست.

به گزارش سینماسینما، او افزود: وقتی بخواهیم به سایت IMDB مراجعه کنیم، فیلتر است اما در سایت های ایرانی اگر بخواهند دانلودی انجام دهند، مشکلی به وجود نمی آید و هیچکس در این رابطه خود را مسئول نمی داند.

نجفی با بیان اینکه سریال«شهرزاد» فروش خوبی نداشته افزود: سریال«قهوه تلخ» فروش بیشتری از«شهرزاد» داشت و می توان گفت«شهرزاد» بیشتر دیده شد و اصلا توجیه اقتصادی برای تهیه کننده ندارد. این سریال باید دو میلیون نسخه می فروخت نه زیر ۵۰۰ هزار نسخه.

نجفی یادآوری کرد: وزارت ارشاد در حال حاضر باید به فکر شبکه خصوصی باشد و اگر شبکه خصوصی وجود داشته باشد و مردم حق اشتراک ماهانه بدهند، مشکلات حل می شود. نجفی در خصوص اینکه چگونه باید بستری برای تنوع در تولیدات ایجاد کنیم، توضیح داد: خودم منتقد این ماجرا هستم و سعی کردم این فرآیند را نقد کنم. بنابراین، یا کارگردان باید پشت اتفاق تنوع طلبی باشد یا مجموعه ای که می خواهند تنوع را در کارشان لحاظ کنند. به عنوان مثال، سلیقه آقای مدیری ساخت سریال طنز است. علاوه براین، تهیه کنندگان و کارگردانان در این زمینه باید قدرت خطرپذیری داشته باشند. هر کاری خوب باشد فروش دارد و مردم این تنوع را دوست دارند.

نجفی در خصوص اینکه جامعه امروز به چه چیزی احتیاج دارد، گفت: مردم نیازمند کارهای جذاب هستند و هر موضوعی اعم از عاشقانه، اجتماعی و طنز اگر خوب باشند را می بینند. فکر می کنم در فیلم هایمان باید نوعی آسیب شناسی صورت گیرد و خودم در سریال«آسپرین» خیلی سعی کردم لایه های آسیب شناسی جوانان را در مورد مسائل مختلف مطرح کنم. فرهنگسازی معمولا کمتر اتفاق می افتد و در زمینه های اکشن و کمدی باید این فرهنگسازی صورت گیرد تا به درک بیشتر مخاطب کمک کند.

منبع: بانی فیلم

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها