تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۰۱ - ۱۷:۴۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 32647

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «سلام بمبئی» از روند تولید این اثر مشترک سینمای هند و ایران سخن گفت.به گزارش سینماسینما، جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «سلام بمبئی» به کارگردانی قربان محمدپور با اشاره به روند تولید این اثر مشترک سینمای هند و ایران گفت: مدتی است ساخت فیلم‌های مشترک میان سینمای ایران و دیگر کشورها آغاز شده که امیدوارم این اتفاق مثبت به جهت تاثیراتی که می تواند در عرصه سینما داشته باشد، استمرار یابد. البته سینماگران ایرانی پیش از این در برخی از لوکیشن‌ها در کشورهای دیگر آثاری را تولید کرده اند که این به معنای تولید مشترک نیست.

تهیه‌کننده «ملبورن» افزود: آنچه ما در «سلام بمبئی» انجام دادیم یک تولید مشترک بود که از همان ابتدا برنامه ریزی مشترکی برای آن تدوین کرده بودیم.

وی با اشاره به اینکه در روایت داستان هم از نظرات هندی‌ها بهره برده‌اند، بیان کرد: ما حتی در حوزه روایت نیز از نقطه نظرات هندی ها استفاده کردیم و می‌شود گفت که داستان اثر به طور مشترک میان طرفین نوشته شده است. این موضوع در انتخاب عوامل، بازیگران و لوکیشن نیز مصداق داشت که این تجربه می تواند در سینمای ایران مورد استفاده قرار گیرد.

نوروزبیگی ادامه داد: این تولید مشترک فارغ از همه جذابیت هایی که داشت، به دلیل اینکه اولین تجربه ما بود سختی های خود را هم داشت. وقتی لوکیشن در ایران باشد ما چشم بسته می توانیم کارها را جمع کنیم اما تولید کار در خارج از کشور مشکلات خاص خود را داشت که از آن جمله می توان به پرداخت های دلاری، نوع مالیات ها و آداب و رسوم خاص هندی ها اشاره کرد.

تهیه کننده «پرسه در مه» در بخش دیگر صحبت‌هایش توضیح داد: تقریبا سه روز مانده به تولید متوجه شدیم که گروه سازنده هندی چهار برابر گروه ایرانی جمعیت دارد که ما بر اساس قوانین مرسوم صنفی سینمای هند باید این شرط را رعایت می کردیم که این به طور طبیعی هزینه ها را افزایش می داد. البته همین موضوع مدیریت ماجرا را سخت کرد ولی خوشبختانه با تیمی که بسته شده بود از پس مشکلات بر آمدیم.

نوروزبیگی درباره پیش بینی خود از نظر منتقدان درباره فیلم «سلام بمبئی» گفت: هدف گذاری ما از همان ابتدا روی مخاطب عام بوده است. «سلام بمبئی» یک فیلم موزیکال است که خانواده ایرانی هم در آن داستان جذابی می بینید، هم موزیک می شنود و هم بخشی از زندگی جاری خود را می بیند. البته شاید بخشی از منتقدان که به سینمای تجاری توجه دارند به این فیلم نیز توجه کنند.

این ملودرام عاشقانه داستان آشنایی یک دختر هندی و یک پسر ایرانی را روایت می کند که هر دو دانشجوی پزشکی هستند و درگیر اتفاقات پیچیده ای می شوند…

 

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها