تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۰/۱۷ - ۱۰:۴۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 76799

رئیس انجمن سینماداران بیان کرد: با نامه‌ای که به دبیر جشنواره سینمایی فجر زده شد، قرار است سهم معوقه سینمادارن از جشنواره فجر سال قبل تا پیش از شروع سی و ششمین جشنواره فجر پرداخت شود.

به گزارش سینماسینما، محمدقاصد اشرفی رییس انجمن سینماداران درباره سهم پرداخت نشده بعضی از سالن‌های سینما از جشنواره فجر سال قبل اظهار کرد: هنوز سهم تعدادی از سینماها از جشنواره فجر سال‌های قبل پرداخت نشده است. قرار شد ما نامه‌ای به دبیر جشنواره فجر بزنیم که این کار از طرف انجمن سینماداران و کسانی  که سهم‌شان پرداخت نشده است انجام شد و به ما قول داده‌اند تا قبل از شروع جشنواره فجر سی و ششم این سهم معوقه پرداخت شود.

او همچنین گفت: سهم تهیه‌کنندگان فیلم از طرف وزارت ارشاد پرداخت می‌شود ولی سینماداران به صورت مستقیم با جشنواره طرف هستند. ما سهم اکران سانس‌های فوق‌العاده‌مان را به دلیل اینکه بلیت در سینما فروخته می‌شود دریافت کردیم اما بلیت‌هایی که از طریق جشنواره و به صورت اینترنتی فروخته می‌شوند، هنوز پرداخت نشده است.

رئیس انجمن سینماداران ادامه داد: بعضی از سینماهای ما هستند که هنوز از جشنواره‌های سال‌های قبل هم طلب دارند و در حساب‌هایشان دچار مشکل شدند. با این حال هنوز اتفاقی نیفتاده است. در واقع به این صورت نیست که مقداری از آن به سینمادار پرداخت شده باشد بلکه سهم کامل تعدادی از سینماها پرداخت نشده است و امیدواریم بتوانیم با این نامه آن را پیگیری کنیم.

اشرفی درباره کاهش تعداد اکران‌های امسال جشنواره‌ی فیلم فجر هم اظهار کرد: برگزاری جشنواره در آن گستردگی درست نبود و باید محدود می‌شد. سینماداران هم راغب نبودند که تعداد فیلم‌ها زیاد باشد و باید به شیوه صحیح‌تری کارشناسی می‌شد. خوشبختانه تهیه‌کنندگان فیلم‌ها در این دوره با دبیر جشنواره وارد مذاکره شدند و به این نتیجه رسیدند که تعداد اکران فیلم‌ها کم شود و به نظر می‌رسد تصمیم درستی است. تهیه‌کنندگان همیشه این نقطه نظر را داشتند که تعداد اکران‌ها محدود شود ولی از طرف دیگر ما باید به این نکته هم توجه کنیم که یک جشن سینما داریم که تولید یک ساله سینما را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. در واقع جشن خانه سینما هم باید در کنار جشنواره فجر حرفی برای گفتن داشته باشد.

رئیس انجمن سینماداران افزود: ما امسال ۱۶ سالن اکران مردمی خواهیم داشت و تعدادی سالن جداگانه هم برای صنوف مختلف سینمایی و رسانه‌ای در نظر گرفته شده است.

او همچنین بیان کرد: این نکته که برخی می‌گویند، تعداد اکران فیلم در جشنواره فجر بر اکران عمومی آن تأثیر می‌گذارد، صحیح نیست بستگی به بزرگی و کوچکی آن شهر دارد.  در واقع این نکته در شهرهای بزرگی مثل تهران صدق نمی‌کند  ولی در شهرستان‌های کوچک ممکن است این اتفاق بیفتد. در واقع وقتی فیلمی مورد استقبال قرار می‌گیرد در اکران عمومی هم فروش خوبی خواهد داشت و تعداد بیننده در فجر به حدی نیست که بگوییم آن فیلم اشباع شده است. البته سینماداران هم موافق اکران‌های با تعداد زیاد نبودند.

اشرفی در پایان گفت: از نظر سینماداران برگزاری جشنواره فجر یک نوع ارزیابی خواهد بود از میزان استقبال از فیلم‌ها در اکران‌های عمومی‌شان. در واقع جشنواره فجر مانند سنگ محکی است برای اکران‌های عمومی و وقتی در فجر استقبال خوبی از فیلم نمی‌شود پرونده‌اش همان جا بسته خواهد شد و اگر فیلم با استقبال خوبی مواجه شود قطعا در اکران‌های عمومی و بعدی‌اش هم فروش خوبی خواهد داشت.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها