تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۰/۱۶ - ۲۳:۲۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 38761

یک روز بخصوصسینماسینما با مرور آثار سینمای ایران به استقبال جشنواره فیلم فجر می رود. در گام نخست فیلم «یک روز بخصوص» ساخته همایون اسعدیان را مرور می کنیم.

به گزارش سینماسینما، همایون اسعدیان در ادامه تغییر لحن آثارش این بار نیز با پیش زمینه موضوعی اجتماعی به سراغ ساخت «یک روز بخصوص» رفت که مهمترین مولفه اش ملتهب بودن آن است. قصه فیلم جدید همایون اسعدیان نشان می دهد او راه مهمی را در سینما در پیش گرفته و به نظر می رسد بعد از آزمون و خطاهای مختلفش در آثار نخستین خود به یک تصمیم واحد برای ادامه مسیر رسیده است و « یک روز بخصوص» می تواند نقطه مهمی در کارنامه کاری اسعدیان باشد. ترکیب حضور بازیگران در «یک روز بخصوص» نشان می دهد با فیلم مهمی در جشنواره امسال روبرو هستیم. حضور پریناز ایزدیار بعد از موفقیت در فیلم «ابد و یک روز» در کنار مصطفی زمانی و فرهاد اصلانی فیلم جدید همایون اسعدیان را اثری کنجکاوی برانگیز کرده است.

اسعدیان «یک روز بخصوص» را پس از چهار سال دوری از سینما سال گذشته کلید زد و فیلمبرداری فیلم جدیدش را زمستان سال گذشته در تهران به انجام رساند. به‌تازگی پروانه‌ی نمایش فیلم هم صادر شده و اولین نمایش آن در جشنواره‌ی فیلم فجر امسال است.

این فیلم که تهیه‌کنندگی آن نیز بر عهده‌ی اسعدیان بوده، هم‌اکنون آماده نمایش است و مدتی پیش نسخه‌ای از آن برای بازبینی هیئت انتخاب به دفتر جشنواره فیلم فجر تحویل داده شده است.

اسعدیان در گفت‌و‌گویی کوتاه با سینماسینما، حال و هوای فیلم جدید خود را چنین روایت می‌کند: «فیلم پرده از لایه‌هایی در جامعه برمی‌دارد که تا الان کمتر کسی در سینما سراغ تصویر کردن آن رفته است.»

به گفته اسعدیان، او در فیلم جدید خود یکی از دغدغه‌های جدی جامعه را بیان می‌کند و برای روایت قصه به گفته خود سری به پستوهای جامعه زده است، هزارتویی که تاکنون چندان دوربین سینما سراغ آن نرفته است.

ماجرای فیلم اسعدیان از زمانی آغاز می‌شود که حامد با بازی مصطفی زمانی باید برای عمل قلب خواهرش دست به یک انتخاب بزند، انتخابی که جریان زندگی او را با تغییراتی روبرو می‌کند.

در خلاصه داستان «یک روز بخصوص» که فیلمی در ژانر ملودرام و با مضمونی اجتماعی است، آمده: «حامد باید برای عمل قلب خواهرش دست به یک انتخاب بزند، انتخابی که در آینده مسیرهای متفاوتی را پیش روی او قرار داده است».

عوامل فیلم و بازیگران:

در این فیلم مصطفی زمانی، فرهاد اصلانی، پریناز ایزدیار، محسن کیایی، شیرین آقا کاشی، شیرین یزدان‌بخش، با معرفی افسانه کمالی و مجتبی پیرزاده و همراهی ایلیا نصرالهی به عنوان بازیگر خردسال فیلم، حضور دارند.

اسامی دیگر عوامل تولید «یک روز بخصوص» عبارتند از: تهیه‌کننده و کارگردان: همایون اسعدیان، نویسندگان: همایون اسعدیان و مجید قیصری، مجری طرح: مازیار میری، مدیر فیلمبرداری: علی قاضی، مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان: مریم هژیروند، طراح چهرپردازی: مهرداد میرکیانی، طراح صحنه و لباس: کامیاب امین عشایری، صدابرداران: ساسان نخعی، محمود کاشانی، مدیر تولید: مجید کریمی، منشی صحنه: ندا قائدی، دستیار اول فیلمبردار: آرش رمضانی، عکاس: مهدی دلخواسته، مشاور رسانه‌ای: بیتا موسوی، مدیر تدارکات: سیدرسول سیدحاتمی.

«بوسیدن روی ماه» آخرین فیلم اسعدیان بوده که به نمایش عمومی درآمد و اکران آن در سال ۱۳۹۰ با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شد.

نکته مهم و غافلگیرانه فیلم:

بعد از «طلا و مس» اسعدیان نشان داد توانایی خوبی در بازی گرفتن از بازیگرانش دارد و به احتمال زیاد در کنار موضوع ملتهب و پرداخت خوب قصه می توان روی بازی بازیگرانش حساب ویژه ای باز کرد. شاید «یک روز بخصوص» یک فرهاد اصلانی متفاوت را روبروی مخاطب قرار دهد.

 

آنونس فیلم «یک روز بخصوص» را می توانید اینجا ببینید.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها