تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۵/۱۴ - ۲۱:۲۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 22946

b8740a205a154004bd8d591354876da1شان پن و مل گیبسون دو اسطوره بزرگ سینمای آمریکا که پرونده پرباری دارند، به‌تازگی قرارداد بازی در فیلم جدید فرهاد صفی‌نیا، کارگردان ایرانی و متولد شهر تهران را امضا کردند.

 

به گزارش سینماسینما، این فیلم براساس یک رمان پرفروش و بسیار جذاب به نام «جراح کراتورن: داستان قتل، جنون و عشق به کلمات» به قلم سیمون وینچستر ساخته خواهد شد. در این فیلم مل گیبسون که با فیلم‌های «شجاع‌دل» و «مصائب مسیح» برای مخاطبان ایرانی شناخته‌ شده در نقش پروفسور جیمز مواری بازی خواهد کرد. او در نقش نویسنده فرهنگ لغات آکسفورد که پرفروش‌ترین فرهنگ لغات جهان است، بازی می‌کند. شان‌پن نیز نقش یک مرد عجیب به نام سی‌مینور را بازی خواهد کرد که بیش از ۱۰هزار لغت را به این فرهنگ لغات گسترده اضافه کرده است. این فرد در آسایشگاه روانی بستری بود و شخصیت بسیار پیچیده‌ و خلاقی داشت. شان پن با آخرین ساخته خود به نام «آخرین چهره» در جشنواره کن حضور داشت که آنچنان با نقد منفی و عدم‌استقبال روبه‌رو شد که کسی صحبتی از آن به میان نمی‌آورد؛ اما مگر می‌شود شاهکارهای او مانند «قدم زدن مرد مرده» (۱۹۹۵)، «رودخانه مرموز» (۲۰۰۳)،‌ «من سم هستم» (۲۰۰۱) و «۲۱ گرم» (۲۰۰۳) را فراموش کرد.

فرهاد صفی‌نیا نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان متولد شهر تهران است که در شهرهای مختلفی ازقبیل پاریس، لندن و لس‌آنجلس زندگی کرده است. او به دانشگاه‌های مشهوری همچون «کینگ‌کالج» و «کمبریج» برای تحصیل رفته و در شبکه‌های تلویزیونی حضور مثمرثمری داشته است. او به خاطر سریال «رئیس» (Boss) و فیلم سینمایی «آخرالزمان»(Apocaypto) شناخته می‌شود و دستیار تهیه فیلم‌های مختلفی بوده که می‌توان به فیلم «مصائب مسیح» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مل گیبسون اشاره کرد. البته او یکی از تهیه‌کنندگان شبکه موسیقی «استارز» انگلستان هم است که در بخش تولید و تهیه ویدئوکلیپ مشغول است. فیلم آخرالزمان که به کارگردانی مل گیبسون روانه سینماهای جهان شده بود و توانست تاثیر مذهبی گسترده‌ای نیز بر مخاطبان کاتولیک بگذارد و قصد داشت حمله‌های استعماری اروپاییان مسیحی را به آمریکای لاتین را توجیه بکند، به قلم فرهاد صفی‌نیا بود. این فیلم با بودجه ۴۰ میلیون‌دلاری و درآمد ۱۲۰ میلیون‌دلاری یکی از آثار موفق سینما در سال ۲۰۰۶ بود.

 

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها