تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۸/۰۸ - ۱۲:۲۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 31314

کلاه قرمزی و پسرخالهچندی پیش در کانال تلگرامی منتسب به ایرج طهماسب متنی منتشر شده بود که در بخشی از آن عنوان شد: «نزدیک به دوماه است که قسمت اول و دوم مجموعه «کلاه‌قرمزی و بچه‌ها» تحویل رسانه ملی شده است اما تاکنون هیچ‌گونه پاسخی برای پخش یا عدم پخش این مجموعه به گروه سازنده این مجموعه داده نشده است. از این‌رو تصمیم داریم تا با نظر شما ساخت و پخش این مجموعه را برنامه‌ریزی کنیم.»

به گزارش سینماسینما، پس از آن هم دوباره در همین کانال اعلام شد که قرار است این مجموعه از کانال مجازی مذکور در تلگرام پخش شود اما مشروط به این‌که تعداد اعضای کانال به ‌بیست‌هزار نفر عضو برسد. در پایان این پست هم آمد که درصورت پیوستن بیست‌هزار نفر به این مجموعه تا هفته دوم آبان‌ماه پخش «کلاه قرمزی» آغاز خواهد شد.

باتوجه به شک و شبهه‌های زیادی که از این متن‌ها دستگیرمان شد برآن شدیم تا با حمید مدرسی؛ تهیه‌کننده تلویزیونی این برنامه تماس بگیرم و صحت و سقم این موضوع را از او جویا شویم.

اصلا آقای طهماسب کانال ندارد و این خبر کذب است. ما از تمام کانال‌های تلگرامی و سایت‌هایی که خبر کذب درباره «کلاه قرمزی» منتشر کرده‌اند به پلیس فتا شکایت کردیم. تابه‌امروز تقریبا هفت-هشت کانال متوقف شد که البته برخی هم به‌دلیل خواست ما هنوز فعال هستند تا به این نتیجه برسیم که چه کسانی پشت آن هستند. کانال تلگرامی که الان به اسم ایرج طهماسب شناخته شده و به مردم وعده دروغین پخش این برنامه را داده است ازجمله همین کانال‌های کذب و ساختگی است. «کلاه قرمزی» بجز یک سایت با همین نام و با پسوند ir سایت دیگری ندارد و تمام کانال‌ها و سایت‌ها به اسم من به‌عنوان تهیه‌کننده «کلاه قرمزی»، حمید جبلی و ایرج طهماسب و برند کلاه قرمزی دروغ محض است. همه این‌ها کلاهبرداری است و با این کار هم سر مردم کلاه می‌گذارند و هم اطلاعات غلط به آن‌ها می‌دهند.

این تهیه‌کننده با بیان شکایت ازطریق سیما علیه کلاهبرداران مجازی گفت: ما همه این‌ها را به تلویزیون نیز منعکس کردیم تا در یک شکایت جدا با سیما اقدام کنیم. ما دنبال این پرونده هستم تا عوامل آن را بشناسیم نه این‌که آن را ببندیم. فعلا نه برنامه‌ای ساخته‌شده و نه ما با جایی کار می‌کنیم تمام این کانال‌ها کلاهبرداری است. من پیش‌تر با «هفت صبح» در این‌باره صحبت کردم و حالا با «صبا» صحبت می‌کنیم و درواقع پیگیری‌های قانونی ما در دو هفته آینده شدت می‌یابد و کل قصه هم همین است.

مدرسی ادامه داد: همه خبرهایی که مخاطبان در تلگرام و سایت‌های ساختگی می‌بینند دروغ و عکس‌های خانوادگی، عکس‌های مربوط به برنامه «کلاه قرمزی» و… هیچ کدامشان صحت ندارد. شخصیت کلاه قرمزی یک شخصیت ملی است و جا داشت ما به‌وسیله قلم خبرنگار و حتی دادستانی تهران و پلیس فتا از کاراکتری که سی‌میلیون نفر مخاطب دارد دفاع کنیم. حتی در این نظرسنجی عنوان شده که «کلاه قرمزی» به‌عنوان عروسک ملی شناخته شده است این از حوزه تهیه‌کننده و مالکینش خارج است. بعضی اوقات مدعی‌العموم می‌تواند به‌عنوان یک مشکل اجتماعی از شدت آن جلوگیری کند. متاسفانه با این کار ما نشان ندادیم که فرهنگ استفاده از تلگرام را نداریم درواقع یک عده کلاهبردار در همه حوزه‌ها داریم. در کدام حوزه ازجمله تلگرام از «کلاه قرمزی» سوءاستفاده نشده است؟ عید غدیر هم به مردم گفتند می‌توانند به‌عنوان جایزه به پشت‌صحنه این برنامه بیایند که این‌ها هم همه دروغ بود.

وی که تصمیم جدی برای پیگیری شکایت‌های خود دارد، گفت: ما در یک سلسله‌مراتب قضایی و زمان‌بر هستیم و این جای تاسف دارد. زمانی یک شخص شکایت می‌کند که علیه او عکس‌هایی منتشر شده، او شاید تنها یک سال دوندگی کند. اما وقتی درمورد عروسکی که ملت او را می شناسند و به‌عنوان یک برند سه نسل با آن خاطره دارد، جا داشت فارغ از ما، پلیس فتا و نیروی انتظامی خودشان اقدام کنند. این کل قصه تلخی است که بر سر «کلاه قرمزی» آمده است.

این تهیه‌کننده گفت: «کلاه قرمزی» هیچ نوع فعالیتی در فضای مجازی ندارد، بجز یک سایت با پسوندir که هر نوع اطلاع‌رسانی را در آن انجام می‌دهیم. ما تا‌به‌حال به نام «کلاه قرمزی» حدود پنجاه سایت را شناسایی و از آن‌ها شکایت کرده‌ایم. بعضی‌ها اتوماتیک بسته شدند بعضی‌ها هم که از این طریق پول درمی‌آوردند و عکس‌های عوامل «کلاه قرمزی» را منتشر می‌کردند، کلا تعطیل کردند. ما هم حالا دنبال این هستیم که وقت بگذاریم و همه این مسائل را پیگیری کنیم ولی جای تاسف اینجاست که ظاهرا قدرت این‌ها بیشتر از موانع قانونی ماست. یعنی هم ترسشان ریخته و هم از این طریق پول درمی‌آوردند و همچنان به کارشان ادامه می‌دهند. دوباره می‌گویم که «کلاه قرمزی» هیچ صفحه، گروه، کانال و هیچ سایتی ندارد.

مدرسی گفت: ما انتظار داریم که پلیس فتا و مراجع قضایی هم بیشتر از ما پیگیر این ماجرا باشند و از حقوق این برند ملی دفاع کنند. درحال حاضر این مسئله تمام انگیزه‌های ما را گرفته و در این شرایط نمی‌توانیم کار را تولید کنیم. ما تا‌به‌حال حدود بیست، سی‌بار شکایت کردیم و وقت گذاشتیم اما شاهد هیچ نوع دستور عاجلی درباره این پرونده نبوده‌ایم.

او در پایان به «صبا» گفت: ما در حال حاضر مشغول تنظیم نامه‌ای هستیم که همه حرف‌هایمان ازطریق تلویزیون به‌عنوان یک اطلاعیه اعلام شود زیرا تلویزیون خانه «کلاه قرمزی» است و مردم باید از همه چیز مطلع شوند. این کلاهبرداران می‌توانند ازطریق «کلاه‌قرمزی» و چهره‌های محبوب پول دربیاوردند و مردم را از این طریق به بیراهه بکشانند.

 

منبع : روزنامه صبا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها